شناسهٔ خبر: 150757 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مجلس به ۴ وزیر پیشنهادی رای منفی می‌دهد

حزب کارگزاران عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: به احتمال فراوان نمایندگان مجلس به ۴ گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت‌خانه‌های مختلف رای عدم اعتماد می‌دهد.

به گزارش«نماینده»، علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به گمانه‌زنی‌هایی که درباره وزرای پیشنهادی اقتصاد و راه و شهرسازی در روزهای اخیر مطرح است، گفت: با توجه به سابقه حضور آقایان دژپسند و حاج محمدی در سازمان برنامه و بودجه این احتمال وجود دارد که هر دو این افراد از نزدیکان آقای نوبخت بوده و با توصیه او به عنوان گزینه پیشنهادی این دو وزاتخانه مهم اقتصادی مطرح شده باشند.

وی همچنین درباره محمد شریعتمداری که هم اکنون تصدی وزارت صنعت را بر عهده دارد، تصریح کرد: عملکرد آقای شریعتمداری در وزارت صنعت در هفته‌های اخیر با انتقادات زیادی از سوی برخی  نمایندگان مجلس مواجه شده است. شنیده‌ام نمایندگان تلویحا به دولت پیام دادند که اگر وی  به عنوان گزینه وزارت کار معرفی شود، تمام تلاش خود را برای رای نیاوردنش انجام دهند؛ زیرا معتقدند دولت برای نجات شریعتمداری از استیضاح اقدام به جابه‌جایی وی کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خاطرنشان کرد:  البته برخی معتقدند نگرانی آن دسته از نمایندگان برطرف شده و آقای شریعتمداری برای رای آوردن در مجلس مشکلی پیدا نمی‌کند اما به نظر می‌رسد با توجه به اینکه مردم، وزرای اقتصادی دولت را عامل بروز مشکلات معیشتی امروز کشور می‌دانند، نمایندگان مجلس به گزینه‌های پیشنهادی دولت برای این ۴ وزارتخانه رای عدم اعتماد دهند تا اینگونه وانمود کنند که آنها نیز از شرایط امروز کشور ناراضی هستند.

وی با اشاره به گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن، تجارت گفت: با توجه به شناختی که از آقای ویسه دارم، ایشان سالها است که در وزارت صنعت سابقه مدیریتی داشته و با مسائل این وزارتخانه آشنایی کاملی دارد، به همین خاطر احتمال اینکه بتواند اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی بر وزارت صنعت جلب کند،‌ وجود دارد.

نظر شما