شناسهٔ خبر: 150605 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت دغدغه اصلاحات اقتصادی ندارد

فرهنگی/2 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دولت به جای تفکیک وزارتخانه‌ها و تغییرات اداری و اجرایی، بهتر است وضع فعلی را به درستی مدیریت کند.

به گزارش «نماینده»، محمدحسین فرهنگی با انتقاد از تعلل دولت در تغییر تیم اقتصادی، اظهار داشت: چندی پیش نمایندگان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت شدند و انتظارمان این بود که دولت هر چه سریع‌تر مبادرت به این کار کند اما این اقدام را انجام نداد و مجلس وارد صحنه شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در این شرایط هم دولت به دنبال تفکیک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت است که چندین بار مجلس آن را رد کرده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه با تصویب لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها در صحن علنی باید ۶ وزیر به مجلس معرفی شوند، تصریح کرد: بنده مخالف تفکیک وزارتخانه‌ها هستم چرا که با تفکیک سه وزارتخانه مزبور،  مدتی مدید باید صرف مسائل اداری شود و عملا وزرا از انجام وظایف اصلی خود بازمی‌مانند.

فرهنگی با اشاره به اینکه تفکیک وزارتخانه‌ها در شرایط عادی ایرادی ندارد اما اکنون زمان مناسبی برای این موضوع نیست، افزود: دولت به جای تغییرات اداری و اجرایی، بهتر است وضع فعلی را به درستی مدیریت کند.

وی تاکید کرد: مشکل جامعه ادغام این سه وزارتخانه نیست بلکه مشکل اصلی آن است که دولت دغدغه اصلاحات اقتصادی ندارد و در بسیاری از موارد،  مجلس به جای آنکه در متن باشد، در حاشیه دولت قرار گرفته است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در پایان بیان کرد: منتظریم که دولت سریعا وزرای پیشنهادی خود را برای وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  اقتصاد و امور دارایی و دیگر وزارتخانه‌هایی که نیاز به تغییر دارند، به مجلس معرفی کند.

نظر شما