شناسهٔ خبر: 150516 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای تامین لاستیک کامیونداران

شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: با تامین ارزی که بانک مرکزی تعهد کرده در مهرماه حدود ۲۰۰ میلیون دلار و از این به بعد هر ماه ۸۰ میلیون دلار به این امر اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش«نماینده»، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه امروز کمیسیون کشاورزی مجلس که با حضور رئیس مجلس برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود : این جلسه با حضور تولیدکنندگان صنایع غذایی تشکیل شد و برای این بود که این تولیدکنندگان مسائل و مشکلات خود را بیان و فعالیت‌های خود را در برهه زمانی اخیر که با محدودیت‌های ارزی مواجهند مطرح کنند.

وی تصربح کرد:‌ روند رو به رشد صادرات غیرنفتی در حوزه صنایع غذایی به رغم همه مشکلات ۲۱.۱ درصد افزایش داشته است.

شریعتمداری گفت: قیمت انواع و اقسام محصولات غذایی رشدهای غیرمتعارف داشته که با همکاری وزارت جهاد به دلیل برخی مسائل و مشکلات جلوی صادرات برخی اقلام مانند قند و شکر، روغن خام تصفیه شده، دام زنده و شیر خشک صنعتی را گرفتیم زیرا هم به بازار داخلی لطمه وارد و هم مردم را دچار مشکل می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص مشکلات کامیونداران نیز گفت: مجموعه آنچه کامیونداران عزیز با آن مواجهند یک بسته از مشکلات گوناگون است که لاستیک یکی از آن اقلام است.

وی تاکید کرد: تصمیم گرفته شد با تامین ارز به موقع و منظم که بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل تعهد کرده تقریبا در مهرماه حدود ۲۰۰ میلیون دلار و از این به بعد هر ماه ۸۰ میلیون دلار به این امر اختصاص پیدا کند.

شریعتمداری گفت: تخصیص منابع ارزی منظم برای واردات لاستیک‌ ماشینهای سنگین آغاز شده و برخی از آنها ترخیص شده‌ و در اختیار راهداری‌ها در مناطق گوناگون کشور قرار گرفته‌ است.
وی اضافه کرد : دولت از طریق ایجاد سامانه های متعدد، نظارت پیشرفته را بر کالاها اعمال می کند.

وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: در یک سال گذشته دولت از طریق ایجاد سامانه های متعدد به ویژه سامانه جامع تجارت و زیرسامانه های آن و اتصال بین شبکه های الکترونیکی اطلاعات در ۴۰ سازمان و موسسه تحت نظر دولت و موسسات عمومی و نهادهای خصوصی مرتبط با امر تولید و توزیع کالا تلاش کرده زیرساخت های مناسب برای اعمال نظارت پیشرفته و مدرن بر کالاها را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه دولت برای کنترل کالاها شبکه یا سامانه جامع انبارهای کشور را ایجاد کرده است افزود : تاکنون ۵۲۰ هزار انبار رسمی در این سامانه ثبت و ریجستر شده اند.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه دولت با تخلفات برخورد جدی می کند ادامه داد : دولت خود را به امکاناتی تجهیز کرده تا از طریق سازمان بازرسی، سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان تعزیرات حکومتی با این تخلفات برخورد جدی کند و هماهنگی هایی را با قوه قضائیه ایجاد کرده تا با استفاده از امکانات قضایی در مواردی که امری منجر به اخلال اقتصادی می شود، برخورد شایسته انجام شود .

نظر شما