شناسهٔ خبر: 150482 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اجرای طرح معلم تمام‌وقت کیفیت آموزش را کاهش ندهد

سلیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه اجرای طرح معلم تمام‌وقت به‌گونه‌ای باشد که به کیفیت آموزشی لطمه نزند، از معاونت منابع انسانی ریاست جمهور خواست دستور جذب معلم را صادر کند.

به گزارش«نماینده»، حجت الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به تصویب «طرح معلم تمام‌وقت» در شورای توسعه مدیریت آموزش و پرورش به منظور جبران کمبود معلم در کشور گفت: در سالهای آتی حدود ۴۰۰ هزار معلم از گردونه تدریس خارج می‌شوند و طرح معلم تمام‌وقت مبنی بر افزایش ۶ ساعته اضافه تدریس در هفته به معلمان، راهکار موقتی برای جبران این مساله است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: البته اجرای این طرح به‌گونه‌ای باشد که به کیفیت آموزشی لطمه نزند؛ زیرا وقتی معلمی بیش از ساعت موظفی خود و صرفا به خاطر دریافتی بیشتر و اضافه کار تدریس داشته باشد، فشار مضاعفی را متحمل می‌شود که ممکن است از کیفیت آموزش کاسته شود.

معاونت منابع انسانی ریاست جمهور دستورات لازم برای جذب معلم را صادر کند

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: برخی امورات در حیطه اختیارات وزارتخانه آموزش و پرورش نیست؛ به عنوان نمونه برای جذب معلم باید معاونت منابع انسانی ریاست جمهور موافقت کنند لذا وقتی همکاری در این زمینه صورت نمی‌گیرد، آموزش و پرورش با چنین مسائلی دست به گریبان خواهد شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: طبق قانون اساسی تمامی اعضای کابینه در تصمیمات هیئت دولت مسئول هستند و بنابراین معاونت منابع انسانی رییس جمهور باید مجوزهای لازم را صادر کند تا کمبود معلم فعلی به سرعت جبران شود و وضعیت کشور بدانجا نرسد که ابتدا با خلاء و کمبود نیروی انسانی روبرو شویم و سپس به دنبال چاره‌اندیشی برای خروج از بحران باشیم.

علیرغم شروع سال تحصیلی، سه پایه اول مدرسه‌ای در یک روستا معلم نداشتند

سلیمی با بیان اینکه متاسفانه مدارس مناطق زیادی در هفته اول معلم نداشتند، گفت: من در سرکشی از روستایی در حوزه انتخابیه خود مشاهده کردم که علیرغم شروع سال تحصیلی، سه پایه اول مدرسه معلم نداشتند؛ لذا دولت باید کمک کند و منابع مالی در اختیار قرار دهد تا چنین مسائلی ایجاد نشود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  با تاکید بر اینکه نمی‌توان دانش‌آموزان و مدرسه‌ها را بدون معلم گذاشت، ادامه داد: تداوم این روند آمار ترک تحصیل‌کردگان را بالا می‌برد و ده‌ها تبعات عجیب و غریب اجتماعی و فرهنگی دارد لذا باید کمک شود تا این موضوع هر چه سریعتر سازمان‌ پیدا کند.

نظر شما