شناسهٔ خبر: 150391 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قوه قضائیه قاطعانه با رانت‌خواران و دزدان بیت‌المال برخورد کند

سیدحسین حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود در مجلس گفت: دستگاه قضا باید اقدام ضربتی را در تشکیل دادگاه‌های جنگی و برخورد قاطع با رانت‌خواران و ویژه‌خواران و دزدان بیت المال که اعتبار و حیثیت مدیران پاکدامن را نزد مردم خدشه‌دار کرده‌اند به عمل آورد.

به گزارش «نماینده»، سیدحسن حسینی شاهرودی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه ۴ مهر ۹۷)،  گفت: آیا ما مسئولین وظیفه خود را در قبال ولی‌نعمتان‌مان (مردم) عمل کرده‌ایم؟ به فرموده رهبر معظم انقلاب مسئولین اقتصادی کشور باید اهل کار جهادی باشند و شب و روز نشناسند و پرحجم و باکیفیت کار کنند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در اداره اقتصاد کشور بن‌بست نداریم و برای برون‌رفت از هر بحرانی راه‌حلی وجود دارد.

وی افزود: مطابق برنامه‌های اعلامی رئیس‌جمهور در معرفی وزرای دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی قرار بود از کاهش تورم صیانت و نظام بانکی اصلاح شود. محیط کسب و کار اصلاح و بخش خصوصی توسعه یابد. طرح‌های عدالت درآمدی محقق و چهره فقر از جامعهزدوده شود، روستائیان توانمند گردند و با طرح‌های کارورزی و تأمین مالی تولید اشتغال‌محور نرخ بیکاری کاهش یابد.

حسینی خاطرنشان کرد: با تقویت دیپلماسی اقتصادی و فراهم آوردن شرایط حضور تجار در بازارهای جهانی به ویژه کشورهای همسایه و حمایت از تولید صادرات‌محور تراز صادرات  غیرنفتی کشور ارتقاء یابد و در نهایت رشد اقتصادی ۸ درصد را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد. این برنامه‌ها نه یک شعار بلکه واقعیتی امکانپذیر و دست‌یافتنی بود که عناصر متخصص و توانمند موجود در دولت می‌توانستند با مدیریت جهادی و انسجام و همگرایی و در تعامل سازنده با دیگر قوا آنها را محقق سازند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ما شرایط بسیار سخت و شکننده‌تری را در دوران انقلاب تجربه‌ کرده‌ایم که با درایت امام راحل و رهبری معظم انقلاب و همت جهادی مسئولین و حمایت جانانه مردم آن را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: اکنون کشور ما از جهات بنیه دفاعی، اقتصادی، دیپلماسی سیاسی و حضور در عرصه جهانی به خصوص کشورهای منطقه و دیگر فعالیت‌های بیشمار بالنده‌تر از گذشته شده و دشمن دیرینه ما با بکارگیری تمام ابزارهایی که یک ابرقدرت در اختیار دارد ضعیف‌تر و زبون‌تر از گذشته شده به طوریکه در شب گذشته جهانیان پوزخند نمایندگان حاضر در سازمان ملل را در برابر سخنان هجو و مضحکه‌آمیز ترامپ مشاهده کردند.

حسینی خاطرنشان کرد: کشور ما در حالی در ۶ ماهه گذشته دچار چالش‌های اقتصادی شده که برای همه مشکلاتی که حادث شده راه‌حلی وجود داشته و اداره اقتصاد کشور بن‌بستی ندارد.همه کشور باید شرایط جنگ اقتصادی و جنگ روانی را درک کرده و آرایش جنگی به خود بگیرند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌مقام معظم رهبری با تشکیل شورای سران قوا بالاترین اختیارات خود را جهت حل مشکلات اقتصادی به ارکان کشور تفویض کردند، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی آن از جمله کمیسیون اقتصادی راهکارهای خود را برای برون‌رفت از چالش موجود اعلام و با در دستور قرار دادن و تصویب طرح‌ها و لوایح محوری چون اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طرح جامع بانکداری جمهوری اسلامی، اصلاح قانون مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی و ... در خدمت اقتصاد کشور قرار گیرد و از هیچ کمکی به دولت دریغ نکرده است.

وی افزود: دستگاه قضا با تمام اختیاری که به دنبال دستور رهبر معظم انقلاب دریافت کرده باید اقدام ضربتی را در تشکیل دادگاه‌های جنگی و برخورد قاطع با رانت‌خواران و ویژه‌خواران و دزدان بیت المال که اعتبار و حیثیت مدیران  پاکدامن را نزد مردم خدشه‌دار کرده‌اند به عمل آورد. دولت نیز باید درد و دل‌های مردم را بشنود و نگذارد فقر، فساد و تبعیض بر جامعه سایه افکند و به اعتماد مردم ۴۰ ساله قدرشناس‌مان آسیب ببینند.

حسینی اضافه کرد: دولت هر چه سریع‌تر تیم اقتصادی ترمیم کند و انسجام و وحدت فرماندهی را مستقر سازد، اقتصاد مقاومتی را درک کند و جدی بگیرد و از ظرفیت‌های موجود داخلی و خارجی بهره گیرد.تصمیمات متناقض و معارض در حوزه اقتصادی را حذف و برنامه جامع اقتصادی را تدوین و جایگزین کند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌همه جریانات سیاسی به این فهم مشترک رسیده‌اند که آمریکا قابل اعتماد نیست لذا چالش‌ها و مشکلات اقتصادی را درون‌زا ببینیم و به دنبال راهکارهای داخلی باشیم و همانگونه که در برجام تجربه کردیم حل آن را به مذاکره با شیطان بزرگ گره نزنیم.

وی در پایان گفت: منافع کشور، نظام و ملت اولویت اولمان باشد و با کنار گذاشتن تمام اختلافات که غالباً ریشه نفسانی دارد به ملت نشان دهیم که ما فرزندان انقلابی‌ هستیم و تا پای جان از کیان انقلاب اسلامی و آرمان‌هایمان دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما