شناسهٔ خبر: 150303 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

محسن علیجانی:

استاندار و فرمانداران تهران باید برای هر شهرستان برنامه توسعه‌ای داشته باشند

علیجانی نماینده مردم تهران در مجلس گفت:‌ استاندار و فرمانداران تهران باید برای هر شهرستانی برنامه ی توسعه ای داشته باشند.

به گزارش «نماینده»، محسن علیجانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ،‌ با اشاره به اینکه ظرفیت ها و پتانسیل شهرستان ری در تاریخ ۷ هزارساله خود بینظیر است،‌اظهار داشت:‌ ظرفیت و جغرافیا شهرستان ری با وجود حرم عبدالعظیم(ع) که بعنوان کربلای ایران، آثار باستانی مختلف، ۱۵۰ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی دست نخورده و حتی ۱۴ هزار هکتار شهر فرودگاهی که قرار است تا سال ۲۰۴۸ تعداد ۱۱۰ میلیون مسافر جابجا کند ودر منطقه رتبه دوم جهت جابجایی بار در منطقه ی ویژه اقتصادی را بدست آورد.

وی افزود: شهرستان ری با مردمی شهید پرور که نزدیک به ۳ هزار شهید تقدیم کشور کردند و رتبه دوم شهدای مدافع حرم دارند در تاریخ ۷ هزار ساله خود بینظیر است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: شورای شهر تهران با عنوان تهران، ری و تجریش است پس این شورا مختص به مردم انقلابی و شهید پرور شهرستان ری هم هست ؛ استاندار و فرمانداران تهران باید برای هر شهرستانی برنامه توسعه ای داشته باشند و با تعیین زمینه قطب گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به آن ناحیه معنا ببخشند تا نسبت ارتباطش با استان مشخص شود.

وی  در خاتمه عنوان کرد: قطع به یقین در چند سال آینده کلان شهر تهران می تواند جهت رفع عمده مسائل اداری و سیاسی خود، شهرستان ری را جایگزین این امرکند تا ری بعنوان پایتخت اداری و سیاسی شهر تهران به جایگاه اصلی و دیرینه خود بازگردد.

نظر شما