شناسهٔ خبر: 150163 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

زاهدی: ردپای مافیای کنکور در کاهش تاثیر قطعی معدل در کنکور ۹۸

محمدمهدی زاهدی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی کاهش تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ را تصمیمی نسنجیده خواند و آن را متاثر از فشارهای فضای مجازی و مافیای کنکور دانست.

به گزارش«نماینده»، محمدمهدی زاهدی با اشاره به تصمیم شورای سنجش و پذیرش مبنی بر تاثیر قطعی 2۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سال ۹۸، گفت: اگر چه ممکن است ایراداتی به این تصمیم وارد باشد اما از نظر قانونی مشکلی ندارد و اقدامی براساس قانون است.

براساس قانون سنجش و پذیرش کنکور، این آزمون بایستی حذف شود و این مهم منوط به افزایش سالانه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی است در حالیکه تصمیم شورای سنجش و پذیرش کمکی به حذف کنکور نخواهد کرد چراکه این شورا تحت فشار فضای مجازی و مافیای کنکور قرار گرفت و نتوانست تصمیمی در راستای حرکت به سوی حذف کنکور داشته باشد
حذف کنکور در گرو افزایش سالانه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس قانون سنجش و پذیرش کنکور، این آزمون بایستی حذف شود و این مهم منوط به افزایش سالانه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی است در حالیکه تصمیم شورای سنجش و پذیرش کمکی به حذف کنکور نخواهد کرد چراکه این شورا تحت فشار فضای مجازی و مافیای کنکور قرار گرفت و نتوانست تصمیمی در راستای حرکت به سوی حذف کنکور داشته باشد.

شورای سنجش و پذیرش باید به جای کاهش درصد تاثیر قطعی آن را افزایش می‌داد

وی با بیان اینکه از اعضای شورای سنجش و پذیرش به دلیل این تصمیم گلایه‌مند هستم، بیان کرد: شورای سنجش و پذیرش نه تنها نباید درصد تاثیر قطعی را کاهش می‌داد بلکه باید تاثیر قطعی به میزان 40 درصد افزایش پیدا می‌کرد.

زیرساخت‌های لازم برای برگزاری امتحانات نهایی استاندارد آماده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توضیح برخی انتقادها مبنی بر آماده نبودن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری امتحانات نهایی استاندارد، توضیح داد: این اشکال وارد نیست چراکه آموزش و پرورش زیرساخت‌های لازم برای برگزاری امتحانات نهایی را آماده کرده حتی برای سال آینده نیز قول‌هایی مبنی بر افزایش میزان ضریب اطمینان امتحانات نهایی و توسعه این امتحانات داده بود.

آمادگی لازم برای اعمال تاثیر قطعی 40 درصدی سوابق تحصیلی وجود دارد

زاهدی با تاکید بر اینکه آمادگی لازم برای اعمال تاثیر قطعی 40 درصدی سوابق تحصیلی وجود دارد، اظهار کرد: تاثیر 30 درصد سوابق تحصیلی که ۲۰ درصد آن قطعی و ۱۰ درصد مثبت است تصمیمی نسنجیده بوده و متاثر از فشارهای وارد شده است.

وی در رابطه با اینکه شوارای سنجش و پذیرش برای سال 99 نیز تاثیر قطعی 20 درصد و 10 درصد مثبت را در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: مادامی که عملکردها و تصمیمات این گونه باشد کنکور حذف نمی‌شود.

کنکور خلاقیت، نوآوری و انگیزه مهارت آموزی را در دانش‌آموزان می‌کشد

به زعم عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی کنکور به حوزه آموزشی کشور ضربه‌ها و آسیب‌های بسیاری وارد می‌کند چرا که خلاقیت، نوآوری و انگیزه مهارت آموزی را در دانش‌آموزان می‌کشد و به جای آن که دانش‌آموزان را به سمت فهم دقیق مطالب سوق دهد به سمت آموزش تکنیک‌های تست زنی هدایت می‌کند تست زنی هیچ مطلبی به دانش افراد نمی‌افزاید.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، براساس تصمیم شورای سنجش و پذیرش مقرر شد در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸، میزان تاثیر سوابق تحصیلی، حداکثر ۳۰ درصد باشد و ۲۰ درصد با تاثیر قطعی و ۱۰ درصد با تاثیر مثبت اعمال شود.

نظر شما