شناسهٔ خبر: 150162 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بنایی:توقف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در ایستگاه دولت

بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق قانون، دولت باید بخشی از منابع حاصل از صرفه‌جویی مصرف انرژی را در زمینهٔ نوسازی و ارتقا ناوگان حمل‌ونقل هزینه کند، اما متأسفانه اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

به گزارش«نماینده»،حمید بنایی، با اشاره به رویکرد دولت در بحث نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی کلانشهرها به ویژه پایتخت، گفت: متأسفانه تاکنون دولت هیچ اقدام قابل قبولی در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری صورت نداده و این مسئله مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا برای مدیریت آلودگی هوا و تسهیل امور حمل و نقل عمومی، باید دولت و شهرداری ها به سمت توسعه این حوزه حرکت کنند.

نوسازی اتوبوس و مینی بوس های فرسوده در شهرهای کوچک در غربت

وی افزود: امروز طبق آمارها و گزارشها، هیچ اقدام مطلوبی در شهرهای کوچک برای نوسازی اتوبوس و مینی بوس انجام نشده، از طرف دیگر در شهرهای بزرگ مانند تهران نیز نقش شهرداری بسیار برجسته بوده و عملا دولت ها در ادوار مختلف مدیریت شهری اقدام قابل قبولی صورت نداده اند.

بی توجهی دولت به نوسازی حمل و نقل عمومی در مشهد با 3 و نیم میلیون جمعیت

بنایی گفت: به طور مثال در شرایط کنونی شهر مشهد با 3 و نیم میلیون جمعیت، برای توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه حوزه مترو و اتوبوسرانی با مشکل رو به رو است و شهرداری این شهر در اجرای پروژه ها تنها مانده است.

بیش از 50 درصد از اتوبوس های درونی شهری پایتخت فرسوده هستند

این نماینده مردم در مجلس دهم با اعلام اینکه بیش از 50 درصد از اتوبوس های درونی شهری پایتخت فرسوده هستند، ادامه داد: در شرایط کنونی منابع و درآمدهای شهرداری ها به شدت کاهش پیدا کرده و در این وضعیت، دولت ها باید نقش کلیدی و اساسی خود را بازی کنند.

تعلل دولت در اختصاص منابع اعتباری حاصل از صرفه‌جویی مصرف انرژی

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: از طرف دیگر طبق ماده 12 قانون رفع موانع تولید به دولت اجازه داده‌ شده تا 100 میلیارد دلار به ازای صرفه‌جویی مصرف انرژی درزمینهٔ نوسازی و ارتقا ناوگان حمل‌ونقل هزینه شود، اما متأسفانه اقدام قابل توجهی در این حوزه از سوی دولت صورت نگرفته است.

نظر شما