شناسهٔ خبر: 150159 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رهبر: تسلیم نشدن درمقابل دشمن، درس بزرگ عاشوراست

تقی رهبر عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: درسی که سیدالشهدا(ع) به ما می‌دهند، پایداری در راه عقیده، زیر بار ذلت نرفتن و تسلیم نشدن در مقابل دشمن است.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به پیام عاشورا برای مسئولین کشور اظهار داشت: درسی که عاشورا به همگان، مخصوصا به مسئولان کشور می‌دهد، این است که در برابر دشمن باید ایستاد؛ همانطور که امام حسین(ع) تا پای جان ایستادند. 

وی افزود: شعار روز عاشورا این بود که مرگ بهتر از ذلت کشیدن در برابر دشمن است؛ این مساله، درسی بزرگ نه فقط برای شیعیان یا مسلمانان که برای همه بشریت است.

رهبر اضافه کرد: درسی که سیدالشهدا(ع) به ما می‌دهند، پایداری در راه عقیده، زیر بار ذلت نرفتن و تسلیم ذلت و خوار نشدن مقابل دشمن است.

وی تصریح کرد: طبق روایات، «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»؛ یعنی هر روز عاشوراست؛ مردم نباید صرفا به دو روز تاسوعا و عاشورا بسنده کنند. درس و سرمشق امام حسین(ع) باید هر روز پیش روی ما باشد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نهضت اسلامی ایران از عاشورا درس گرفت، گفت: ما از عاشورا درس آموختیم؛ حضرت امام فرمودند: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.»

نظر شما