شناسهٔ خبر: 150154 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

توزیع ۱۴۰۰ سبد کالا به صورت ‏رایگان تا فعالیت ۲۲۵ گروه جهادی در سیستان و بلوچستان

سبد کالا در قالب ‏رزمایش محمدرسول‌الله(ص)۲ در سیستان و بلوچستان، ۱۴۰۰ سبدکالا به صورت ‏رایگان در میرجاوه توزیع شد و 225 گروه جهادی برای محرومیت‌زدایی در استان تلاش کردند.

به گزارش «نماینده»،مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه سلمان استان گفت: اردوی جهادی در قالب «میز خدمت» در مناطق محروم استان با شرکت ۱۰۰ نفر از مدیران و مسئولین اجرایی ادارات در راستای بررسی و رفع مشکلات مردم در حاشیه شهرستان‌های استان شهریور ماه جاری برگزار شد.

وی با اشاره به این مطلب که جهادگران کارمند افرادی مخلص اند که به منظور رفع پاره‌ای از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در مناطق حاشیه شهر و محروم خدمت رسانی می‌کنند و خدمت بی منت را سر لوحه کار خود قرار داده اند افزود: رزمایش خدمت رسانی همزمان با سراسر کشور با عنوان میز خدمت با هدف پیگیری مطالبات و مشکلات مردمی و پاسخگویی مسئولان به این مطالبات در مناطق حاشیه‌نشین و روستایی سراسر استان تشکیل می‌شود.

سرهنگ پناهی با اشاره به این مطلب که کارمندان جهادگر در این رزمایش در عرصه‌های مشاوره‌های پزشکی و ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی، همچنین در بخش‌های آب، برق، روشنایی و مخابرات توسط وزارت نیرو اقدام به ارائه خدمت در مناطق محروم خواهند کرد اظهار داشت: در مرکز استان برنامه «میزخدمت» در حاشیه شهر زاهدان مسجد امام حسین(ع) با حضور ۲۰ نفر از مدیران و مسئولان اجرایی و در ۱۹ شهرستان دیگر نیز با حضور ۷۸ نفر از مسئولان مربوطه برگزار خواهد شد.

 ادامه داد: این برنامه در قالب اردوهای جهادی بسیج کارمندی و خارج از محیط اداری اجرا می‌شود که این اردوها با حضور مدیران و مسئولان دولتی در مناطق روستایی و کمتر برخوردار انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بسیج کارمندان با تحقیقات و بررسی‌هایی که از قبل انجام داده، می‌داند چه مناطق با چه مشکلاتی مواجه اند و بر اساس آن، مسئول مربوطه را برای رسیدگی به مشکلات مردم در اردوی جهادی همراه خود در این اقدام ارزشمند کرده و این مهم باعث رضایت مردم و حرکت بزرگی در مرتفع شدن مشکلات آنان است.

توزیع ۱۴۰۰ سبد کالا به صورت ‏رایگان در نقاط مختلف استان

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: در قالب ‏رزمایش محمد رسول الله(ص) ۲ در سیستان و بلوچستان، توسط گروه‌های جهادی۱۴۰۰ سبدکالا به صورت ‏رایگان توزیع شد.

وی گفت: با توجه به جنگ اقتصادی که دشمن در این شرایط خاص بعنوان یک حربه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کرده و یک بخشی گروه های خارج از کشور، آمریکا و ایادیش به فکر آن شدند که ضربه ای به ملت ما بزنند،که به همین منظور سختی معیشت را برای مردم به وجود آوردند که با بی تدبیری برخی از مسئولان بخش اندکی را متاسفانه التهابی را در جامعه ایجاد کردند.
 
وی با تاکید بر این مطلب که مردم و مسئولان با هوشیاری و بیداری می توانند از مراحل سخت با موفقیت عبور کنند افزود: ما باید نقش خود را طبق فرامین رهبری اجرا کنیم که سپاه و بسیج در راستای ماموریت و فلسفه وجودی که دارد دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و ورود در زمانهای بحران و حساس با توجه به سبقه خدمت رسانی برنامه ای را برنامه ریزی کرد تحت عنوان رزمایش محمد رسول الله برگرفته از رزمایش زمان جنگ که معادلات اجتماعی و نظامی و سیاسی را با اعزام سپاهیان محمد رسول الله در جنگ معادلات دشمن را برهم ریخت، امروز جهادگران با شعار خدمت بی منت ورود پیدا کردند.
 
سرهنگ جعفری بیان کرد: جهادگران با ارائه خدمات جهادی خود گوشه کوچکی از خدمات جهادی را با روحیه ی ارزشی و انقلابی چون دفاع مقدس را در بین جامعه ترویج می‌دهند، تا مردم بدانند و مشاهده کنند که هنوز افرادی هم با همان روحیات آماده خدمت رسانی هستند.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به این مطلب که در کشور ۷ هزار گروه جهادی در این رزمایش شروع به کار کنند که بخشی فعالیت خود را آغاز کرده اند و بازه زمانی از ۹ شهریور تا ۱ مهر ماه است که اوج خدمت در این زمان خواهد بود و ادامه کار تا هفته دفاع مقدس و هفته بسیج این کار ادامه خواهد داشت.
 
این مسؤول ادامه داد: در قالب ‏رزمایش محمد رسول الله(ص)۲ در سیستان و بلوچستان، توسط گروه‌های جهادی اقداماتی نظیر توزیع سبدهای کالا به صورت ‏رایگان، لوازم التحریر، ‎کیف، البسه و فرم‌های مخصوص مدارس انجام می‌شود.
 
وی افزود: هم اکنون  ۲۲۵ گروه از مجموع ۴۱۹ گروه جهادی شناسنامه دار به فعالیتهای  مختلف عمرانی، فرهنگی، ‏آموزشی در نقاط محروم و غیربرخوردار با شعار خدمت بی منت در سطح سیستان‌وبلوچستان می‌باشند.
جعفری  تاکید کرد: ۱۸ قشر از  اقشار مختلف با حضور در اردوی جهادی به خدمت رسانی به مردم می‌پردازند و این فعالیت‌ها مربوط به دوره خاصی نمی‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: قطب بندی شدن ۱۱ محصول در ۱۱ شهر استان، تصریح کرد: هرکسی که در هر کاری خدمت به مردم کند و گره‌ای از مشکلات آنان را برطرف کند، دارای تفکر بسیجی است و ‏این تفکر هم اکنون در سراسر دنیا پیدا می‌شود و اختصاص به کشور ایران ندارد. ‏

جعفری افزود:  بسیج سازندگی آمادگی دارد با مشارکت دستگاه ها، کارهای به زمین مانده دستگاه‌ها را انجام دهد و ظرفیت ‏نیرویی و امکانات و تجهیزات و حتی ریالی خود را در کار مشارکتی با دستگاه‌ها بیاورد و در فعالیت‌های عام المنفعه نیز در ‏کنار دولت باشد، همانطور که در واکسیناسیون دام و طیور اول امسال بیش از یک میلیارد تومان هزینه کردیم و بدون دریافت ‏یک ریال از دولت به مردم خدمت کردیم‎.

فعالیت 12 گروه جهادی در میرجاوه

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و خدمات رسانی و سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میرجاوه گفت: 12 گروه جهادی در قالب رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله در شهرستان میرجاوه فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: یکی از مهم ترین کارهای بسیج و سپاه که نفش مهمی در محرومیت‌زدایی و سازندگی در مناطق محروم و دورافتاده دارد اردوهای جهادی است که با همت جهادگران بسیجی خواهر و برادر در سطح شهرستان میرجاوه در طول سال انجام می شود.

وی با تاکید بر این که جهادگران بدون هیچ چشم داشتی با شعار خدمت بی منت در راستای خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان گام برداشته اند افزود: جهادگران سعی کرده اند با شرکت در اردوهای جهادی در راستای  محرومیت‌زدایی و سازندگی در مناطق محروم نقش ارزنده و مهمی را ایفا کنند.
 
فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و خدمت رسانی و سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میرجاوه اولین هدف فعالیت، اردوهای جهادی را خودسازی عنوان و ادامه داد: جهادگران با شرکت در اردوهای جهادی و حضور در مناطق محروم فرهنگ محرومیت‌زدایی در بین جوانان را توسعه داده و در بین افراد روحیه سازندگی و امید  را ایجاد می کنند که این خود بزرگترین رسالت جهادگران بسیجی در این اردوها می باشد.

این مسئول تصریح کرد: ۱۲ گروه جهادی فعال در شهرستان در راستای حضور در رزمایش سپاهیان حضرت محمدرسول الله(ص) سازماندهی شده اند که در جمع آوری محصول، لایروبی قنوات و حرس نخل‌ها، مرمت و تعمیر منازل افراد واجدشرایط، ایجاد سیل بند و مرمت، بازسازی و زیباسازی مدارس و تعمیر میز و نیمکت در خدمات‌رسانی به مردم منطقه کمک می‌کنند.

موسی جهان تیغ افزود: تعمیر و مرمت و مقاوم سازی مدارس خشت و گلی و ساخت مدرسه دو و سه کلاسه توسط قرارگاه محرومیت زدایی در سطح بخش‌های تابعه این شهرستان، از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی در منطقه است.

نظر شما