شناسهٔ خبر: 150022 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: دیده بان

شریعتمداری پاسخگوی وعده های میلیاردی به نمایندگان جهت پس گرفتن امضاهای خود برای استیضاح باشد

مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم گفت: یقین دارم استیضاح شریعتمداری در هفته اول مهرماه به صحن علنی مجلس خواهد آمد. از طرفی رای مثبت نمایندگان بدرقه راه وزیر صمت خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بده و بستان‌ها برای پس گرفتن امضاهای استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: معاونان وزیر صنعت در دو هفته گذشته تمام تلاش خود را برای منصرف کردن نمایندگان انجام دادند. .وعده های چند صد میلیاردی برای منصرف کردن نمایندگان بسیار زیاد بود. یکی از معاونان وزیر صنعت به یکی از نماینده ها گفته است که اگر امضایش را پس بگیرد ۲ واحد صنعتی به ارزش چند صد میلیارد تومان در حوزه انتخابیه اش مستقر می‌کنند. ادعاها و اسناد آن به نهاد های نظارتی ارسال خواهد شد و در جریان استیضاح وزیر مورد طرح قرار می گیرد. یک طرح استیضاح شریعتمداری ۲ هفته پیش با بیش از ۷۰ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد. همچنین طرح استیضاح دوم این وزیر نیز از سوی ۱۲ نماینده تحویل هیئت رئیسه مجلس شد که هر ۲ طرح به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شده است. برخلاف شایعات تعداد امضا ها کم نشده است و احتمال دارد تعداد امضا های استیضاح دوم فراتر از تعداد ذکر شده باشد.

لذا احمد مرادی، نماینده مردم بندر عباس در مجلس دهم، در خصوص اطلاع از باج دادن افراد مرتبط با وزیر صمت به نمایندگان مجلس جهت پس گرفتن استیضاح، گفت: بنده نام باج دادن و باج گرفتن را مناسب نمی دانم اما در مورد واگذاری برخی از صنایع و یا شرکت های خصوصی و یا دولتی و به تاراج بردن آن ها توسط افراد نزدیک به وزیر صمت مطلع هستم و این موضوع را تایید می کنم.

وی ادامه داد: برای نمونه افراد نزدیک به وزیر صمت نیز به بنده هم  در حوزه انتخابیه مراجعه کردند و پیشنهاد واگذاری "آلومینیوم المهدی" را در راستای بازپس گیری امضای استیضاح وزیر صنعت به بنده دادند که با آن برخورد کردم.

مرادی خاطرنشان کرد: شریعتمداری علاوه بر پاسخگویی جهت عدم ثبات و آشفتگی های اخیر بازار، باید به لابی گری ها و ارائه وعده های میلیاردی به نمایندگان جهت پس گرفتن امضاهای خود برای استیضاح هم توضیح بدهد. هر چند نماینگان مردم در استیضاح وزیر صمت بسیار مصمم و جدی هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا دادن چنین وعده هایی به نمایندگان، استیضاح وی را به تاخیر می اندارد یا خیر، اظهار کرد: خیر. غالبا نباید نمایندگان در مقابل چنین وعده هایی سست شده و هدف خود و منافع کشور را زیر پا بگذارند اما بنده یقین دارم استیضاح شریعتمداری در هفته اول مهرماه به صحن علنی مجلس خواهد آمد. از طرفی رای مثبت نمایندگان بدرقه راه وزیر صمت خواهد بود.

نظر شما