شناسهٔ خبر: 150021 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان

رای مثبت نمایندگان به استیضاح شریعتمداری قطعی است

بدری سخنگوی کمیسیون عمران گفت: توصیه بنده به رئیس جمهور این است که پیبش از جلسه استیضاح وزیر صمت، جایگزینی برای او انتخاب کند چراکه رای مثبت نمایندگان به استیضاح شریعتمداری قطعی است.

به گزارش «نماینده»، هدایت الله خادمی نماینده، مردم ایذه در مجلس دهم، در صفحه توئیتری خود نوشت: جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری، لطفا مواظبت بفرمایید وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، برای پس گرفتن امضاء نمایندگان مجلس اسایضاح کننده ایشان ، وزارت خانه و شرکت های زیرمجموعه را واگذار نکنند. لطفا لیست شرکت ها را قبل از استیضاح و بعد از آن بخواهید که به شما ارائه دهد.

صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس دهم، در خصوص اظهارات خادمی و حاجی دلیگانی می گوید: بنده از این موضوع خبر ندارم این دو نماینده و دیگر نمایندگان حتما اطلاعی از نحوه امتیازدهی وزیر صنعت، معدن  و تجارت به استیضاح کنندگان دارند. اما بنده، نامه استیضاح شریعتمداری را امضاء کردم و به شدت پیگیر استیضاح ایشان هستم. درباره ادعای این دو نماینده هم اطلاعی ندارم اما تاکنون کسی از افراد مرتبط با آقای شریعتمداری جهت بازپس گیری استیضاح با بنده تماس نگرفته است.

وی با اشاره به این نکته که نمایندگان در برکناری وزیر صمت مصمم هستند هم گفت: برخی از نمایندگان با بنده برای استیضاح وزیر صمت همگام شده اند که در واقع این گروه با جدیت فراوان به دنبال کنار گذاشته شدن شریعتمداری از سکانداری وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند ودلیل اصلی استیضاح ایشان عدم کنترل بازار و وضعیت اسف بار واحدهای صنعتی  و تولیدی  است. 

بدری خاطرنشان کرد: توصیه بنده به رئیس جمهور این است که پیبش از جلسه استیضاح وزیر صمت، جایگزینی برای او انتخاب کند چراکه رای مثبت نمایندگان به استیضاح شریعتمداری قطعی است.

نماینده مردم اردبیل تصریح کرد: از طرفی رئیس جمهور در خصوص انتخاب جایگزین برای وزیر صنعت، هم دقت کند و از افراد جوان، فعال و با انگیزه همچون وزیر ارتباطات آقای آذری جهرمی استفاده کند و دیگر پای افراد کهنسال  را به حوزه وزارت باز نکند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال این استیضاح مذکور در چه مرحله ای قرار دارد بیان کرد: استیضاح آقای شریعتمداری به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است و هم اکنون جهت بررسی در اختیار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گرفته است. هفته اول مهر استیضاح وی در جلسه علنی اعلام وصول خواهد شد.

بدری در پایان تشریح کرد: بنده معتقدم استیضاح وزیر صمت با رای مثبت و قابل توجهی از سوی نمایندگان مواجه خواهد شد.

نظر شما