شناسهٔ خبر: 150013 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سعیدی: قانون منع بکارگیری بازنشستگان وارد فاز اجرایی شد

زهرا سعیدی/2 نماینده مردم مبارکه درمجلس دهم، از تایید قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی توسط شورای نگهبان و آغاز فاز اجرایی این قانون خبر داد.

به گزارش «نماینده»، زهرا سعیدی با اعلام این خبر که قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی بعد از تایید شورای نگهبان وارد فاز اجرایی شده است، گفت: در ابتدا ضمن تشکر از شورای نگهبان و مجلس که با همتی که برای تصویب این قانون داشت، روزنه امیدی در جامعه ایجاد کرد، جا دارد از پیشکسوتانی که مشمول این قانون قرار گرفته‌اند و بدان احترام خواهند گذاشت، قدردانی کنم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان وارد فاز اجرایی شده است، انتظار داریم همان طور که قانونگذار 60 روز مهلت تعیین کرده تا مدیران بازنشسته استعفا دهند، دولت هر چه سریعتر نسبت به اجرای این قانون اقدام کند، چرا که اجرای آن در شرایط کنونی که التهاباتی در بازار ایجاد شده است، می‌تواند روزنه امیدی برای جامعه باشد و فکر و ایده‌های جدیدی را به کشور تزریق کند.

وی تصریح کرد: آنچه در این شرایط از اهمیت بسزایی برخوردار بوده، انتخاب افراد جایگزین برای مدیران بازنشسته است و روسای قوا و وزرا و سایر افراد تصمیم‌گیر فعال در دستگاه‌های مختلف باید فارغ از تعصب جنسیتی شایسته سالاری را در انتخاب مدیران جدید به جامعه نشان دهند.

سعیدی با اشاره به افراد بازنشسته‌ای که در این قانون همچنان مستثنی قرار گرفته‌اند، یادآورشد: این استثناها تغییری نسبت به قوانین گذشته نداشته و تنها تفاوت این است که پیش از این در حجم گسترده وجود داشته است، اما مجلس دهم این استثنائات را محدودتر کرده است، کما اینکه در بندهای الف، ب و ج این قانون، روسای قوی سه گانه، معاونان رئیس جمهور، اعضای شورای نگهبان، نواب رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزرا مستثنی هستند.

وی افزود: البته در این قانون معاونان وزرا، سفیران و همترازانشان از این استثنائات حذف شده‌اند و افرادی هم که تحت تدبیر فرمانده معظم کل قوا انتخاب شده‌اند مشمول این قانون قرار نمی‌گیرند و استثنا هستند، کما اینکه رئیس سازمان صدا و سیما نیز مستثنی قرار می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در پی اجرای این قانون عدالت در انتصاب‌ها رعایت می‌شود، تاکید کرد: پیش از این ممکن بود افراد دارای تجربه بیش از 25 سال در کنار این مدیران بازنشسته فعالیت کرده باشند، اما فرصتی برای مدیریت نداشته باشند که بعد از اجرای این قانون قطعا می‌توانند بر مبنای شایسته سالاری که در انتخاب مدیران جایگزین لحاظ می‌شود، این فرصت را به دست آورند./

نظر شما