شناسهٔ خبر: 149784 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تشکیل فراکسیون بازنشستگان مجلس

خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد: فراکسیون بازنشستگان مجلس در یک ماه گذشته شکل گرفته و بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان آن را امضا کرده اند و هیئت مدیره آن هفته آینده مشخص می‌شود.

به گزارش«نماینده»، سلمان خدادادی در مراسم روز ملی خانواده و تقدیر از بازنشستگان نمونه کشوری، گفت: صندوق های بازنشستگی باید از بنگاهداری خارج شوند و نگاه دولت به آنها تغییر کند که متاسفانه اغلب شرکت هایی که از سوی دولت به صندوق ها واگذار می شوند ورشکسته اند.

وی گفت: توجه ویژه به اقشار آسیب پذیر و بازنشستگان باید در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه مجلس دهم و وزارت رفاه تعامل خوبی با یکدیگر دارند، گفت: نگاه مجلس به بازنشستگان عمیق، کارشناسی و حمایتی  است و در این راستا در تدوین برنامه ششم، بازنشستگان لحاظ شده اند و لایحه ۱۲۸ ماده ای، ۲۱ مورد آن به بازنشستگان اشاره شده است که هر چند اقدامات انجام شده کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه نگاه حاکمیت به بازنشستگان به دلیل مشکلات این افراد باید تغییر کند، ادامه داد: قانون خدمات کشوری بعد از ۱۰ سال به صورت لایحه به مجلس ارائه شد و در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی در دست بررسی است.

خدادادی در مورد این قانون افزود: در فصل ۱۳ قانون خدمات کشوری به ایجاد تناسب بین دریافتی بازنشستگان و شاغلین اشاره شده است و مجلس نیز تصمیمات خوبی در این راستا خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید فاصله حقوقی بین شاغلین و بازنشستگان کم شود و به کمتری از ۱۰ درصد برسد که این موضوع در برنامه ششم آماده بود و مورد اختلاف بود که بدنبال تنظیم آن در قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم.

وی گفت: باید در بودجه سال آینده قانونی تنظیم شود تا دیگر بازنشستگان دغدغه ای برای به تعویق افتادن حقوقشان نداشته باشند. و همچنین با توجه به سن، سابقه بازنشستگی نیز ضروری است که باید در این خصوص تجدید نظر شود.

خدادادی با تاکید بر اینکه صندوق های بازنشستگی نباید بنگاهداری کنند و حفظ این مورد در اولویت صندوق های کشوری باشد، تصریح کرد: فراکسیون بازنشستگان مجلس در یک ماه گذشته شکل گرفته و بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان آن را امضا کرده اند و هیئت مدیره آن هفته آینده مشخص می‌شود و این فراکسیون می تواند جایی برای پیگیری مطالبات بازنشستگان باشد.

نظر شما