شناسهٔ خبر: 149695 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تیم اقتصادی دولت مناسب «دوران بحران» نیست/انتقاد از «رابطه‌بازی» در جبهه اصلاحات

میردامادی فعال اصلاح طلب تصریح کرد: دولت روحانی در حد انتظار ظاهر نشده است؛ بالاخره شرایط سخت بحران اقتصادی، یک تیم کارآمد اقتصادی می‌خواهد که مناسب «دوران بحران» باشد؛ تیم اقتصادی آقای روحانی این توانایی را ندارد.

به گزارش«نماینده»، محسن میردامادی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با روزنامه «ایران» با اشاره به مساله مذاکره ایران و آمریکا اظهار داشت: درباره آنچه ترامپ در پی آن است، صرفا نفس مذاکره فارغ از نتیجه آن است اما برای ما نتیجه مهم است.

وی با اشاره به انتخابات کنگره آمریکا و تاثیر آن بر سیاست ورزی ترامپ تصریح کرد: در چنین شرایطی و پس از خروج یک جانبه ترامپ از برجام که محکومیت جهانی داشته است، نفس یک ملاقات و مذاکره بین مقامات ایرانی و آمریکایی به معنی موفقیت وی تلقی می‌شود و به سبد رای جمهوری‌خواهان و طرفداران ترامپ در انتخابات کمک می‌کند، چراکه آن‌ها عنوان خواهند کرد ما به ایران فشار آوردیم و باوجود خروج از برجام، آن‌ها را پای میز مذاکره کشاندیم.

میردامادی با بیان اینکه خروجی مذاکره با ایران برای آمریکایی‌ها مهم نیست گفت: آمریکایی‌ها درهمین مرحله اول، نتیجه‌شان را گرفته‌اند؛ آن موقع ما باید بدویم و ببینیم مذاکره نتیجه‌ای خواهد داشت یا خیر. در حقیقت معامله نقد و نسیه است. آنها نتیجه‌ای را که می‌خواهند، نقد دریافت می‌کنند اما برای ما این چنین نیست.

وی در همین باره تاکید کرد: البته نمی‌خواهم نتیجه بگیرم که اصلا با آمریکا مذاکره نداشته باشیم؛ مذاکره یکی از روش های دیپلماسی برای گرفتن نتایجی در جهت منافع کشور است اما در هر مورد باید ببینیم نتیجه‌ای برای منافع ملی ما دارد یا خیر. به نظر من، الان حداقل تا پس از انتخابات مجلس آمریکا، چنین شرایطی فراهم نیست.

فعال اصلاح‌طلب با اشاره به عملکرد دولت حسن روحانی گفت: دولت آقای روحانی در حد انتظار ظاهر نشده است؛ بالاخره شرایط سخت بحران اقتصادی، یک تیم کارآمد اقتصادی می‌خواهد که مناسب «دوران بحران» باشد؛ تیم اقتصادی آقای روحانی این توانایی را ندارد.

وی با اشاره به عملکرد جبهه اصلاحات گفت: اکنون ما در کشورمان به دلایل مختلف امکان داشتن یک حزب فراگیر این چنینی نداریم، اما می‌توانیم در جبهه اصلاحات سازمانِ فراگیر ایجاد کنیم و تا حدی این سازوکار را دموکراتیک کنیم؛ الان اینطور نیست. من بعضی وقت ها فکر می‌کنم ما در مجموعه اصلاحات، خودمان برای خودمان نظارت استصوابی درست کرده‌ایم یعنی اگر انتقاد می‌کنیم که نیروهای کارآمد از فیلترهای استصوابی و امنیتی عبور نمی‌کنند، خودمان هم همین کار را کرده‌ایم؛ باید کم کم از این موارد عبور کنیم.

فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه باید در جبهه اصلاحات به سمت تشکیل جبهه فراگیر حرکت کنیم گفت: البته این کار ساده و راحتی نیست و زحمت دارد؛ سازوکاری که برای اداره کشور برنامه داشته باشد، در گزینش نامزدها واقعا کارآمدترین نامزدها را انتخاب کند نه اینکه «رابطه‌بازی» شود و هر کسی سعی کند نفرات و ارادتمندان خود را هل بدهد در لیست. با چنین سازوکاری می‌توان از کسانی که وارد مجلس و شورا شدند، حساب کشی کرد تا مردم متوجه شوند چه اقداماتی کرده‌اند.  

نظر شما