شناسهٔ خبر: 149387 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بخشایش: مسئولان باید از پیشرفت‌های صنعت دفاعی در اوج تحریم درس بگیرند

بخشایش/2 عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مسئولان باید از پیشرفت های توان دفاعی در دیگر حوزه ها درس بگیرند و بهره ببرند تا بتوانیم در این حوزه ها هم به خودکفایی برسیم.

احمد بخشایش اردستانی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به رونمایی از چندین دستاورد دفاعی در روزهای گذشته توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: صنعت دفاعی کشور به ویژه در حوزه موشکی، بسیار موفق بوده و امیدواریم همچنان موفقیت ها در صنعت دفاعی ادامه پیدا کند.

وی پیشرفت های خیره‌کننده صنعت دفاعی را در دیگر حوزه ها موثر دانست و تاکید کرد: کسی که می تواند پهباد جاسوسی پیشرفته آمریکا را کنترل و در اختیار بگیرد، از نبوغ علمی و دانش بالایی برخوردار است. ایران در حوزه دفاعی تجارب و دستاوردهای خوبی داشته که باید به دست اندر کاران این حوزه تبریک گفت.

بخشایش اردستانی ادامه داد: مشکل اینجاست که پیشرفت های خیره کننده صنعت دفاعی را در دیگر حوزه ها ندیده‌ایم؛ مثلا در ساخت اتومبیل موفق نبوده ایم که شاید دلیلش این بوده که تمرکز جدی از سوی مدیران در این حوزه صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: اگر پاسپورت مدیران صنعت خودروسازی را بگیریم، شاید تمرکز ایجاد شود و نتیجه ای داشته باشد؛ مسئولان صنعت خودرو سازی علاقه زیادی به سفر خارجی دارند؛ از سوی دیگر مردم هم اگر وسایل نقلیه بی کیفیت را خریداری نکنند، حتما باعث می شود مسئولان به خود بیایند و حرکتی مثبتی داشته باشند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید از پیشرفت های توان دفاعی در دیگر حوزه ها درس بگیرند و بهره ببرند تا بتوانیم در این حوزه ها هم به خودکفایی برسیم؛ البته نیاز به مدیریت صحیح و علمی داریم تا بتوانیم از فرصت ها به درستی استفاده کنیم.  

نظر شما