شناسهٔ خبر: 149337 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

الهیان:کلید حل مشکلات برکناری مدیران ناکارآمد است

زهره الهیان/2 نماینده دوره هشتم مجلس گفت: کلید حل مشکلات کنونی کشور، برکناری مدیران ناکارآمد و استفاده از ظرفیت مدیران جهادی است.

به گزارش «نماینده»، زهره الهیان نماینده تهران در دوره هشتم مجلس گفت: شرایط سخت اقتصادی و معضلات جدی که به لحاظ معیشتی بر مردم تحمیل می‌شود اقتضا می‌کند که دولت به پیشنهاد افراد دلسوز و باتجربه توجه کند و برای حل مشکلات کنونی این حوزه کمک بگیرد.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که تأکید کردند دولت طرح جامعی ارائه دهد، نیاز است که دولتمردان ما از مشاورانی که دلسوز هستند و دغدغه خدمت به مردم را دارند در جهت حل معضلات اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم و رفع گرانی و تورم و معضلات بانکی موجود کشور کمک بگیرند.

وی افزود: در این راستا دولت قطعا باید از سیاسی کردن موضوع در حل مشکلات حوزه اقتصادی کشور پرهیز کند و به عبارتی به پیشنهادات کاربردی از هر طیف سیاسی دلسوز نظام جمهوری اسلامی که دغدغه رفع معضلات معیشتی مردم را دارند توجه ویژه نشان دهد.

الهیان بیان داشت: گاهی مشاهده می‌شود پیشنهادهایی از سوی افراد یا طیف‌های مختلف با توجه به سلایق سیاسی که دارند بایکوت می‌شود و یا در مقابل نظرات افرادی که همسو با دولت نیستند مقاومت می‌شود و این اشتباه بزرگی است و حتما باید تیم اقتصادی رئیس جمهور کشورمان با نگاه فراجناحی از مشاوران دلسوز و باتجربه کمک بگیرند و دیدگاههای سیاسی را دخالت ندهند.

وی در پاسخ به این سوال که محورهای نامه قالیباف تا چه حد می‌تواند گره‌گشای مشکلات اقتصادی کنونی کشورمان باشد؟ گفت: پیشنهاداتی که داده شده مسلما جنبه‌های مختلف دارد و باید توسط اقتصاددانان ارزیابی شود ولی آنچه که در کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام شکل گرفته با حضور افراد مسلط به حوزه اقتصاد بوده و از افراد کاردان و باتجربه استفاده شده است.

الهیان در ادامه‌ گفت‌وگو درباره ضرورت استفاده دولت از ظرفیت مدیران جهادی ابراز کرد: قطعاً کلید حل مشکلات کنونی کشور، برکناری مدیران ناکارآمد و استفاده از ظرفیت مدیران جهادی است و دولت باید به این فکر کند که از نیروهای با تجربه و با سابقه مدیریت اجرایی را با دیدگاههای مختلف در چارچوب اقتصاد اسلامی به کمک بگیرد.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولتمردان ما می‌توانند با برکناری مدیران بی‌تفاوت و منفعت‌جو و جایگزین کردن مدیران متخصص و متعهد به انقلاب بر مشکلات فعلی فائق آیند.

نظر شما