شناسهٔ خبر: 149125 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پاسخ رئیس‌جمهور متناسب با ادبیات سوال‌کنندگان است

امیری/2 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بخش قابل توجهی از پاسخ های رئیس‌جمهور به سوال نمایندگان مجلس بستگی به نحوه سوال، ادبیات و واژگان سوال کنندگان دارد.

«نماینده» / حسینعلی امیری در دوران ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی بر قوه قضائیه، معاون این قوه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود و پس از آن نیز به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان در دوره پنجم انتخاب شد. پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و انتخاب حجت الاسلام حسن روحانی بعنوان رئیس جمهور، از امیری بعنوان گزینه های وزارت دادگستری، معاون حقوقی رئیس جمهور و رئیس دیوان محاسبات یاد می‌شد تا اینکه در نهایت به عنوان قائم مقام وزارت کشور در دولت یازدهم منصوب شد.

پس از انتقال حجت الاسلام مجید انصاری از معاونت امور مجلس رئیس جمهور به معاونت حقوقی، حسینعلی امیری در ۲۲ تیرماه ۹۵ طی حکمی از سوی حجت الاسلام حسن روحانی به سمت معاونت امور مجلس رئیس جمهور منصوب شد.

امیری که علاوه بر تحصیلات دانشگاهی سابقه تحصیل در علوم حوزوی را در کارنامه خود دارد، با زبان های کردی، ترکی، عربی و انگلیسی آشنایی دارد و از جمله قضاتی است که تقریبا همه مناصب قضایی را از جمله دادیاری تحقیق، ‌ دادیاری اظهار نظر، دادیاری ناظر زندان، دادیاری سرپرستی، معاونت دادستان، جانشینی دادستان، دادستان عمومی، دادستانی انقلاب، رئیس دادگاه عمومی، قائم‌مقام رئیس کل دادگستری استان، رئیس شعبه دادگاه تجدیدنظر استان، رئیس کل دادگستری خوزستان، کردستان و فارس و مستشار دیوان‌عالی کشور را تجربه کرده است.

نام امیری زمانی که ریاست کل دادگستری استان فارس را بعهده داشت، در جریان پرونده جنجالی اتهام جاسوسی۱۳ یهودی برای رژیم صهیونیستی در رسانه‌های ملی و بین‌المللی مطرح شد. او در خصوص این پرونده با بیان اینکه من قدرت رسانه در تنویر افکار عمومی و ایجاد اعتماد در سطح ملی و بین المللی را در آن ماجرا دیدم، گفت: «اگر همراهی و کمک رسانه ها نبود حتما در افکار

برچسب‌ها:

نظر شما