شناسهٔ خبر: 148904 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ابراز امیدواری تابش نسبت به ثابت شدن نرخ ارز با بسته جدید ارزی

تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نسبت به ثابت شدن نرخ ارز با بسته جدید ارزی دولت ابراز امیدواری کرد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رونمایی از سیاست‌های ارزی دولت از سوی رئیس کل بانک مرکزی، اظهار داشت: اگر محدودیت ارز در بازار ثانویه نداشته باشیم این بسته سیاستی می‌تواند موفق باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌های ارزی و احتمال اعمال تحریم‌های آمریکا باید منابع محدودی را که در اختیار داریم بین نیازهای نامحدود به صورت برنامه‌ریزی شده توزیع کنیم، ادامه داد: باید اولویت‌بندی در تخصیص ارز داشته باشیم که در همین زمینه در کمیسیون اقتصادی دولت و جلسه هماهنگی سه قوه تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شده است که این تصمیمات منجر به ارائه سیاست‌های ارزی از سوی بانک مرکزی شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اعلام اینکه موضوعاتی که در بسته ارزی دولت گنجانده شده پیش‌تر در شورای پول و اعتبار درباره آنها بحث و بررسی‌های لازم  انجام شده بود، افزود: قرار است در اولویت‌بندی که برای تخصیص ارز در نظر گرفته شده، ارز به کالاهای اساسی واولویت اول مردم که یکی از مواردش دارو است، اختصاص پیدا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه با رونمایی از بسته ارزی دولت قطعاٌ قیمت ارز رو به نزول خواهد بود، اظهار داشت: سیاست‌های ازری دولت قطعاً، قیمت ارز را می‌شکند و قیمت‌ها را در نرخی ثابت نگه می‌دارد.

نظر شما