شناسهٔ خبر: 148774 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جنگ روانی مردم را به جایگاه‌های سوخت کشانده است

ادیانی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مسائل مدیریتی و مسائل تولیدی در اتفاقات اخیر مبنی بر کمبود بنزین نقش نداشته بلکه صرفا جنگ روانی و تحریک برخی از مردم آنها را به جایگاه‌های سوخت کشانده است.

به گزارش «نماینده» سیدعلی ادیانی، در خصوص کمبود بنزین در استان‌های شمالی کشور، اظهار داشت: در سطح ملی و استان مازندران هیچگونه مشکل و کمبودی برای توزیع و عرضه بنزین وجود ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتفاقات رخ داده در جایگاه‌های سوخت استان مازندران متاثر از بازی شیطنت آمیز برخی از شبکه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی با افکار مردم بود، گفت: به واسطه جنگ روانی و تحریک کردن فضای ملتهب در حوزه سوخت بنزین که متاثر از مجموعه کتاب قطور جنگ روانی نظام سلطه است اتفاقات روزهای اخیر شکل گرفت.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر بار به هر بهانه‌ای تحت هر شرایطی، شبکه‌های مجازی بی شناسنامه و بدون نظارت با افکار عمومی بازی می‌کنند، ادامه داد: کمبود سوخت ریشه در التهاب آفرینی شبکه‌های مجازی داشت و واقعیت خارجی ندارد، نه قرار است پنجشنبه و جمعه بنزین گران شود و نه قرار است کمبودی در عرضه سوخت داشته باشیم.

وی در خصوص اینکه آیا احتکار صورت گرفته یا پالایشگاهی توقف تولید داشته است، اظهار داشت: مسائل مدیریتی و مسائل تولیدی در اتفاقات اخیر در زمینه کمبود بنزین نقش نداشته بلکه صرفا جنگ روانی و تحریک برخی از مردم مبنی بر انباشت کردن، ذخیره سازی بنزین، سرعت عمل برای حضور در جایگاه‌ها و پرکردن باک بنزین است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه جایگاه‌های سوخت مخازن نگهداری محدودی برای مصرف طبیعی دارند و شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی نیز سوخت مورد نیاز را به آنها تحویل می‌دهد، خاطرنشان کرد: زمانیکه تعداد مراجعین بیش از ظرفیت مخزن جایگاه باشد کمبود ایجاد می‌شود زیرا این نوع تقاضا کاذب استف بنزین کم نیست و بر طبق روال عادی بنزین وجود دارد.

نظر شما