شناسهٔ خبر: 148640 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ستاری:پیاده‌سازی موفق مدل جذب و ماندگاری نخبگان

ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از پیاده‌سازی موفق مدل جذب و ماندگاری نخبگان خبر داد و گفت: سالیانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر ازافرادی که در ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا تحصیل کردند به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش «نماینده»،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، گفت: از کشور کره جنوبی 8 برابر و عربستان 5 برابر ایران در کشور آمریکا دانشجویانی مشغول به تحصیل هستند، اینکه جوانان ما در خارج از کشور تحصیل کنند اتفاق بدی نیست، اما سیاستگذاری کشورها باید به گونه‌ای باشد که زمینه جذب و ماندگاری نخبگان در ایران پس از تحصیل و همکاری آنان در عرصه‌های علمی و فناوری فراهم شود. 

وی افزودَ: ایجاد انگیزه‌های جدید، اصلاح سیاست‌ها و فرهنگسازی در راستای ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری از گام‌هایی است که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد ملی نخبگان در دوره سه ساله گذشته در راستای جذب و ماندگاری نخبگان برداشته‌اند. 

ستاری گفت: پیش از این سابقه نداشته که بتوانیم سالیانه حدود 300 تا 400 نفر از افرادی را که در 100 دانشگاه برتر دنیا تحصیل کرده‌اند به کشور بازگردانیم که ممکن است این مسئله ضعف‌هایی هم داشته باشد که باید بررسی شودَ، ولی به طورکل این مدل در جذب و ماندگاری نخبگان موفق بوده است. 

به گفته وی، امروز بیشترین جذب افرادی که به کشور بازگشته‌اند در استارت‌آپ‌ها صورت گرفته است که امروز شاهد نتایج مطلوب آن هستیم. 

نظر شما