شناسهٔ خبر: 148522 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر اطلاعات در صحن مجلس:

وزارت اطلاعات از اعمال مسائل جناحی در موضوعات اطلاعاتی استنکاف می‌کند

علوی/2 وزیر اطلاعات گفت: وزارتخانه متبوعش بدون درنظر گرفتن مسائل سیاسی جناحی، موضوعات را بررسی می کند.

به گزارش«نماینده»، حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات امروز یکشنبه (۳۱ تیرماه ۹۷) در جریان سؤال علی مطهری در خصوص چرایی دستگیری تعداد زیادی از فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی و ۱۲ کانال تلگرامی اظهار داشت: دغدغه امنیت شغلی فعالان عرصه رسانه و فضای مجازی و عرصه‌ای که امنیت آن به ثبات امنیتی ملی کمک می کند باعث خوشایندی است. 

وی افزود:‌ وزارت اطلاعات نسبت به مسائل مختلف با نگاه تخصصی ورود می‌کند و عواطف، گرایش قومیتی و سیاسی بر مسائل کارشناسی سایه نمی‌اندازد. 

وزیر اطلاعات همچنین تصریح کرد:‌ دخالت دادن مسائل غیر از موارد کارشناسی اعم از مسائل جناحی، قومی، دینی و صنفی باعث می‌شود کار اطلاعات دچار اشکال و انحراف کشیده شود. 

علوی ادامه داد: وزارت اطلاعات از اعمال مسائل جناحی و دیگر موارد در موضوعات اطلاعاتی استنکاف می‌کند.

وی در خصوص دستگیری مدیران تلگرامی هم عنوان کرد: وزارت اطلاعات در خصوص این موضوع هم همین موضع عدم دخالت مسائل جناحی را در دستورکار خود قرار داده است و  رصد و پایش اطلاعات را وظیفه خود می‌داند. 

وزیر اطلاعات با بیان اینکه مدیریت هوشمند رسانه‌ها در دستورکار وزارت اطلاعات است،‌گفت: در واقع ما با تنظیم اقدامات پیشگیرانه و برخورد، کار خود را آغاز کرده‌ایم و در این رابطه باید بگویم هیچ کشوری عرصه رسانه را صرف عنوان آزادی رها نمی‌گذارد. 

وی ادامه داد:‌ این شیوه باع ث میشود هم از اصل موضوع غفلت کنیم و هم با ریشه‌ها هم برخوردی نمی‌شود و چنین شیوه‌ای بهتر از برخورد فیزیکی با معلول‌هاست. 

علوی بر همین اساس اضافه کرد:‌ وزارت اطلاعات با این دستور که اقدام اول، بدون هشدار چاره‌سازی نیست، همواره سعی کرده افرادی که دانسته یا ندانسته حرکتی انجام می‌دهند و اقدام به بازگشت محتوا می‌کنند، که مخالف با مسائل ملی و تهدید برای امنیت کشور باشد، به افراد ابتدا تذکر، هشدار و سپس اخطار می‌دهد. 

وزیر اطلاعات در ادامه همین مطلب عنوان کرد: در صورت عدم تأثیرگذاری تذکر، هشدار و اخطارهای وزارت اطلاعات، آن را نسبت به برخورد سخت‌افزارانه با متخلفان اقدام خواهد شد، البته در کارنامه وزارت اطلاعات، برخورد سخت‌افزارانه نسبت به تذکرها یک در هزارم است و در همین رابطه تذکرات همواره اثر خود را داشته است. 

وی همچنین عنوان کرد: طبیعی است با مدیرانی که کانال‌های تلگرامی صحبت شده،‌ وزارت اطلاعات هم همین رویه را داشته است. 

ادامه دارد...

نظر شما