شناسهٔ خبر: 148327 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رنجبرزاده:امکان جذب سالانه ۱۵ هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور وجود دارد

اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس معتقد است با توجه به سطح علمی بالای دانشگاه‌های کشور امکان جذب سالانه ۱۵ هزار دانشجو بر اساس برنامه ششم وجود دارد.

اکبر رنجبرزاده با بیان اینکه دانشگاه‌ها متناسب با ظرفیت، نیازهای کشور و بر اساس تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نسبت به جذب دانشجوی خارجی اقدام می‌کنند، گفت: مواردی مانند توانمندی‌های پژوهشی، امکانات، شرایط و اعتبارات در جذب دانشجوی خارجی مورد توجه قرار می‌گیرد و نمی‌توان با بی‌توجهی نسبت به فراهم کردن این ابعاد نسبت به افزایش جذب دانشجو اقدام کرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در کنار جذب دانشجوی خارجی مسیر را برای تحصیل دانشجویان خارج از کشور هموار کرد البته فراهم نمودن زمینه تحصیل دانشجو در خارج از کشور به معنای نبود شرایط مناسب در داخل کشور نیست بلکه برخی علاقمند به تحصیل در خارج از کشور هستند تا بتوانند از پتانسیل و ظرفیت خود برای خدمات‌رسانی به کشور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کمّیت آموزشی باید متناسب با کیفیت باشد، تصریح کرد: بی‌شک اگر زیرساخت‌های کیفی پذیرش دانشجو در کشور وجود داشته باشد و توجه به این مهم در دستور کار قرار گیرد، جذب 75 هزار دانشجوی خارجی تا پایان برنامه ششم تحقق می‌یابد و در غیر این صورت نتیجه مناسبی حاصل نمی‌شود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به سطح علمی بالای دانشگاه‌های کشور امکان جذب سالانه 15 هزار دانشجو بر اساس برنامه ششم وجود دارد البته در مورد ظرفیت دانشگاه‌های کشور باید تبلیغات مناسبی انجام شود و آنها را به دنیا معرفی کرد.

نظر شما