شناسهٔ خبر: 148273 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سردار اشتری: 70 درصد زنان قائل به عفاف و حجاب هستند

اشتری فرمانده ناجا گفت: 70 درصد خانم‌های محترم جامعه قائل به عفاف و حجاب‌اند و حتی کسانی که پوشش را رعایت نکرده و ظواهر اسلامی را مراعات نمی‌کنند نیز امنیت، آسایش و آرامش را در پناه عفاف و حجاب می‌دانند.

به گزارش «نماینده»،آیین اختتامیه سومین جشنواره چادرهای آسمانی هم اینکه در باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است. 

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در این آیین اختتامیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و شهدای عرصه نظم و امنیت به موضوع عفاف و حجاب پرداخت و گفت: امروز پرداختن به عفاف و حجاب چه برای خواهران و چه برادران امری ضروری است و اگر می‌خواهیم پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی، تدابیر حکیمانه حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری باشیم یکی از دریچه‌ها و موضوعات اصلی آن موضوع عفاف و حجاب است. 

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: براساس وظایف ذاتی،‌ مبادی دینی و قانونی هر مسلمانی وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را دارد و سازمان‌ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی نیز در این زمینه مسئولیت دارند. 

سردار اشتری تصریح کرد: فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر بر عهده همه مردم است و همه نهادها و هم مسئولان اجرایی کشور. 

این مقام ارشد نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه برگزاری این همایش خود،‌ امر به معروف است اعلام کرد مردمان جامعه ما فطرتا با عفاف و حجاب موافق هستند؛ چرا که در پیمایشی که صورت گرفته بیش از 70 درصد خانم‌های محترم با قائل به عفاف و حجاب هستند؛ حتی کسانی که رعایت  ظواهر اسلامی را نکرده و در پوشش نیز مراعات نکرده در جواب به این پیمایش امنیت، اسایش و آرامش را در پناه عفاف و حجاب عنوان کرده‌اند. 

وی افزود: باید براساس فطرت پاکی که خواهران و برادران این جامعه دارند این موضوع را تفهیم کنیم چرا که عفاف و حجاب یک موضوع فطری است. 

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به خارج‌نشین‌هایی که برای زنان عفیف ما تصمیم می‌گیرند اشاره و اعلام کرد: اندک افرادی هستند که با عناد موضوع بی‌حجابی و بدحجابی و شل‌حجابی را دنبال می‌کنند؛ آن کسانی که خارج از کشور نشسته‌اند و برای زنان عفیف ما تصمیم می‌گیرند کسانی هستند که سرخورده‌اند؛‌مشکلات روحی و روانی داشته‌اند و به دلایلی نتوانسته‌اند خودشان را با مردم فهیم و فرهنگی ما تطبیق بدهند. 

وی افزود: این افراد بر بحث بی‌حجابی دامن می‌زنند و ایامی را مشخص می‌کنند برای به نمایش گذاشتن بی‌حجابی  و شعار و تبلیغ می‌کنند و فکر می‌کنند که با صحبت خود زنان و دختران ما از آنها پیروی می‌کنند. 

سردار اشتری ادامه داد: البته ممکن است اندک افرادی به دلایلی که در اینجا مناسب نیست در مورد آن سخن بگوییم از آنها پیروی کنند اما باید بگوییم اکثریت مردم جامعه ما اعتقاد قلبی به عفاف و حجاب دارد و وظیفه حاکمیت است که بر روی این اکثریت کار کند. 

وی با اعلام این مطلب که 26 دستگاه رسمی وظیفه دارند در حوزه عفاف و حجاب کار کنند تصریح کرد: در این راستا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب مشخص است؛ 300 مصوبه در این خصوص تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ شده؛‌البته این برای چند سال گذشته است؛ ما باید دنبال کنیم و توقع ‌مان فقط این نباشد که ناجا ورود کند. 

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تصریح کرد: البته اگر دستگاه‌های دیگر به وظایف خود عمل نکنند ناجا حتما به وظیفه خود عمل می‌کند اما باید مطالبه مردم و مسئولین از سایر نهادهایی که قانونا وظیفه دارند نیز پیگیر شوند؛ یک تعداد نامه و دستورالعمل که کفایت نمی‌کند باید پای کار بیایند. 

نظر شما