شناسهٔ خبر: 148258 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فلاحت پیشه:بررسی روند دستیابی به ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام توسط کمیسیون امنیت ملی

فلاحت پیشه.jpg رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی تحقق میزان اجرای دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص دستیابی به آمادگی های لازم برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام مورد بررسی قرار می گیرد.

حشمت الله فلاحت پیشه،  با بیان اینکه وزارت امور خارجه تا 26 تیرماه فرصت دارد گزارش دهم مربوط به برجام را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه کند، گفت: بر این اساس انتظار می رود در این گزارش موضوعاتی مانند ضمانت اجرایی و عملیاتی تعهدات اروپا، میزان توان تقابلی بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا، اثر خروج آمریکا بر برجام و همچنین برجام در شرایط کنونی چه نوعی از حیات را برخوردار است گنجانده شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: پس از دریافت گزارش مذکور، ابتدا این مهم با شرایط واقعی موجود و سیاست های تحریمی آمریکا و سیاست های تشویقی اروپا بررسی خواهد شد.

وی افزود: همچنین در ادامه میزان تحقق اجرای دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص دستیابی به آمادگی های لازم برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این راستا احتمالا تیمی نیز از کمیسیون مربوطه به منظور بررسی شرایط تحقق دستور رهبر انقلاب اعزام خواهد شد، خاطرنشان کرد: بنابراین نتیجه در قالب گزارش آتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به جامعه ارائه خواهد شد.

نظر شما