شناسهٔ خبر: 148147 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وزارت خارجه عملکرد ضعیفی در دیپلماسی اقتصادی دارد

موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزارت خارجه عملکرد ضعیف در دیپلماسی اقتصادی داشت و تاکنون شاهد انتصاب معاونت اقتصادی در سفارتخانه‌ها نیستیم.

به گزارش«نماینده»، ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند سال اخیر وزارت خارجه عملکرد ضعیف در دیپلماسی اقتصادی داشت، تصریح کرد:  بعد از سؤالی که در صحن علنی از وزیر امور خارجه در مورد معاونت اقتصادی در سفارتخانه‌ها شد، معاونت اقتصادی در وزارت خارجه تشکیل شد، اما تاکنون شاهد انتصاب معاونت اقتصادی در سفارتخانه‌ها نیستیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاونت اقتصادی وزارت خارجه نیز برای خالی نبودن عریضه تشکیل شده است، گفت: برخی کشورها مانند اندونزی که بیش از ۲۶۰ میلیون جمعیت دارد و بیش از ۹۰ درصد این جمعیت مسلمان هستند، خواستار ارتباط اقتصادی با ایران هستند، زیرا دارای مصرف بالایی هستند و بسیاری از کالاهای آنها وارداتی است؛ اما در سفارتخانه‌ها مسئولی برای بررسی روابط اقتصادی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که نمایشگاه‌هایی در سفارتخانه‌ها پیرامون دستاوردهای صنعتی و کشاورزی ایران تأسیس شود و مقامات کشورهای مختلف از این نمایشگاه‌ها بازدید کنند.

موسوی لارگانی افزود: متأسفانه اتاق‌های بازرگانی فعالیت‌های دقیقی برای صادرات کالاها ندارند و در این زمینه تعطیل هستند.

نظر شما