شناسهٔ خبر: 147994 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

کمیته بودجه آموزش و پرورش و آموزش عالی در مجلس تشکیل می‌شود

کوچکی نژاد/1 سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از تشکیل کمیته بودجه آموزش و پرورش و آموزش عالی در کمیسیون متبوعش برای ساماندهی بودجه‌های این دو نهاد آموزشی خبر داد.

به گزارش «نماینده»، سیدحمایت میرزاده گفت: کمیته‌ای به دستور محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، تحت عنوان "کمیته بودجه آموزش و پرورش و آموزش عالی" در این کمیسیون در حال شکل‌گیری است که قرار است از در تیر و مردادماه با دعوت از مسئولان آموزش و پرورش، آموزش عالی و سازمان برنامه بودجه، نظارت و پیگیری‌های لازم را در این خصوص به طور ویژه از سر بگیرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش و آموزش عالی برای رسیدن به درآمد و منابع پایدار باید مسیرهای درستی را طی کنند و در راه کمیته‌ای تخصصی مجلس باید در کنار آن‌ها باشند.

وی با بیان اینکه این اقدامات در راستای پیدا کردن منابع پایدار به‌ویژه برای آموزش و پرورش مثمرالثمر خواهد بود، اضافه کرد: کمیته بودجه در گذشته به ریاست کوچکی‌نژاد نیز در کمیسیون آموزش و پرورش وجود داشت، اما تنها در ایام منتهی به تصویب بودجه سالانه فعال می‌شد، به همین دلیل این کمیسیون فعالیت مداوم و منظم را در طول سال مد نظر دارد تا بتواند موانع بودجه‌ای این وزارتخانه‌ها را بر طرف کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایجاد منابع پایدار، شناسایی املاک مازاد آموزش و پرورش و نحوه دخل و خرج این بودجه‌ها در اولویت بررسی و کاری این کمیته‌ها قرار خواهد داشت.

نظر شما