شناسهٔ خبر: 147890 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

مسائل امروز کشور به دلیل سوءمدیریت است

فلاحت پیشه.jpg رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه مردم مشکلات ناشی از کمبود را تحمل می‌کنند، گفت: این تجربه ۴۰ سال مقاومت مردم پای نظام شان است، اما آن‌ها مشکلات ناشی از کم کاری، ضعف و یا سوء مدیریت را نمی‌پذیرند.

به گزارش «نماینده» حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به نابسامانی‌های اخیر اقتصادی کشور اظهار داشت: معتقدم اگر بسیاری از تصمیم گیری‌ها با حضور نمایندگان اصنافی که تحت تاثیر این تصمیمات قرار دارند، صورت می‌گرفت بسیاری از مشکلاتی که امروز شاهد هستیم به وجود نمی‌آمد.  

وی با بیان اینکه هر تصمیم اقتصادی دولت صنف خاصی را متاثر می‌کند، افزود: مسئولان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند که حتما تصمیم گیری‌هایی که صنف خاصی را تحت تاثیر قرار می‌دهد با حضور نمایندگان آن اصناف صورت گیرد چرا که آن زمان تصمیمات عاقلانه تری اخذ می شود.  

فلاحت پیشه با اشاره به موج اعتراضی اخیر بازاریان نسبت به مشکلات اقتصادی گفت: روح حاکم بر بازار ایران روح شورشی نیست، اما در هر صورت شرایط کنونی موجب شده تا یک نگرانی نسبت به آینده سرمایه وجود داشته باشد.  

رئیس کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه جامعه منتظر است تا دولت حداقل بخشی از مشکلات را حل کند، افزود: زمانی که دولتمردان به حرف زدن اکتفا کنند و در عین حال مشکلات مسیر خود را ادامه می دهد آن زمان حتی اگر هم حرفی بزنند دیگر هیچ کس به حرف شان گوش نخواهد داد یا این حرف اثرات نوسانی مثبتی در جامعه به جای نخواهد گذاشت.  

وی تاکید کرد: معتقدم دولت از امکانات لازم برای اینکه حداقل بخشی از مشکلات اقتصادی جدی امروز را حل کند برخوردار است.  

فلاحت پیشه یادآور شد: اگر قرار بود که برجام تاثیرات منفی و یا مثبت خود را در جامعه بگذارد تاکنون گذاشته است، آنچه امروز مشاهده می کنیم ناشی از ضعف‌های مدیریتی است.  

رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه متاسفانه برخی از دستگاه‌ها در حالی که می‌توانند جواب یک استعلام را یک ساعته بدهند آن را به ۱۵ ساعت بعد موکول می‌کنند، ادامه داد: متاسفانه هنوز در بعضی از دستگاه‌های کشور امکان رانت وجود دارد و برخی از تصمیمات در فضای بسته و بدون توجه به نظر اصناف شکل می‌گیرد که باید این مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه مردم مشکلات ناشی از کمبود را تحمل می‌کنند، تاکید کرد: این تجربه ۴۰ سال مقاومت مردم پای نظام شان است، اما آن‌ها مشکلات ناشی از کم کاری، ضعف و یا سوء مدیریت را نمی‌پذیرند.  

فلاحت پیشه با تاکید براینکه معتقدم هرگونه سوء مدیریت آسیب‌های این چنینی به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: مردم بیش از آنکه از تصمیمات خلق الساعه دولت  خوشحال باشند ناراحت می‌شوند بنابراین بهتر است دولت از تصمیمات این چنینی اجتناب کند و در  جهت رفع نگرانی‌های موجود گام بردارد.

نظر شما