شناسهٔ خبر: 147868 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

تیم اقتصادی دولت هم نظر و متفق القول نیستند

قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت در بسیاری از بحث ها متفق القول و هم نظر نیستند و اختلافاتی با یکدیگر در اداره کشور دارند؛ رئیس بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز یک طرح و وزرای اقتصادی یک نظر دیگری می دهند.

به گزارش «نماینده»، نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تجدید نظر در کابینه اقتصادی دولت دوازدهم اظهارداشت: دولت باید هر چه زودتر در ترکیب کابینه اقتصادی خود تجدید نظر کند چرا که این کابینه اقتصادی همان کابینه اقتصادی دولت یازدهم است که نتوانست گرانی ها و مشکلات اقتصادی مردم را در دولت گذشته حل کند و امروز هم همین کابینه اقتصادی با ناکارمدی خود نشان داد که نمی تواند اقتصاد کشور را اداره کند.

وی ادامه داد: اغلب تیم اقتصادی دولت همان افرادی هستند که از دولت گذشته اقای روحانی باقی مانده اند و تنها وزیر اقتصاد و صنعت تغییر کردند که این ها هم در دولت قبل دارای سمت و پست و مقام بودند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه گرانی های اخیر نتیجه ناکارمدی تیم اقتصادی دولت است گفت: تیم اقتصادی دولت در بسیاری از بحث ها متفق القول و هم نظر نیستند و اختلافاتی با یکدیگر در اداره کشور دارند به طوریکه رئیس بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز یک طرح و وزرای اقتصادی یک نظر دیگری می دهند.

قاضی‌پور با بیان اینکه اقای روحانی باید تیم اقتصادی جدیدی را بر سر کار بیاورد گفت: این تیم اقتصادی در یک سال اخیر نشان دادند که نمی توانند که اقتصاد کشور را اداره کنند و آقای روحانی نیز باید هرچه زودنر در تیم اقتصادی دولت تغییرات محسوسی را اعمال کند.

وی  با تاکید بر لزوم هماهنگی تیم اقتصادی دولت به نحوی که برآیند آن در اقتصاد مشهود باشد، گفت:  برخی از اعضای تیم اقتصادی دولت نمی توانند با توجه به شرایط اقتصادی کشور در زمینه مقابله با چالش های اقتصادی عملکرد موفقی داشته باشند و با یکدیگر نیز در زمینه اقتصادی اختلاف نظر های فراوانی دارند به طوریکه خروجی این اختلاف ها بازار اقتصادی کشور را با هرج و مرج روبرو کرده است.

نظر شما