شناسهٔ خبر: 147867 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تغییر رویکرد آقای رئیس‌جمهور باید واقعی و اساسی باشد

مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور باید تغییر رویکرد و راهبرد را در دستورکار داشته باشد و صرفاً یک تغییر تاکتیکی مقطعی و روبنایی کافی نیست.

به گزارش«نماینده»، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور درباره تغییر رویه دولت با توجه به فضای کنونی کشور گفت: آقای رئیس‌جمهور در سخنرانی روز گذشته خود به برخی از آیات قرآن اشاره داشتند که این نشان از این دارد که وی از کدخدا رنجیده که به خدا پناه آورده و ما امیدواریم این تغییر یک تغییر اساسی باشد و آقای رئیس‌جمهور در این تغییر به باور و اعتقاد رسیده باشد که باید به خدا پناه برد نه کدخدا و من امیدوارم این تغییر رویکرد آقای رئیس‌جمهور واقعی باشد.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور گفت که دولتی‌ها باید یک ساعت کار خود را به صورت داوطلبانه و بدون دریافت حقوق انجام دهند. ما به آقای رئیس‌جمهور نمی‌گوییم یک ساعت اضافه بماند و کار کند، ما می‌گوییم آقای رئیس‌جمهور لطف کند زودتر از ساعت ۹ و ۱۰ سر کار تشریف بیاورند و زودتر از ساعت ۲ بعدازظهر هم از سر کار نروند و به اندازه یک کارمند برای مسئولیتی که دارند وقت بگذارد و با روحیه جهادی کار کند و این‌گونه نباشد که وقتی برف می‌آید آقای رئیس‌جمهور در خانه خود بماند و بیرون نیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کارمندان دولت نگاه به نیروهای بالادستی خود می‌کنند تا ببینند مسئولانشان چطور هستند. تا زمانی که آقای رئیس‌جمهور خود با روحیه جهادی و فرهنگ و مدیریت جهادی به میدان نیاید، اتفاق خاصی نمی‌افتد، لذا وی باید از حالت اشرافی‌گری خارج شود و مثل سایرین به وسط میدان بیاید و کار کند تا اتفاق مثبتی رخ دهد.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: درباره صحبت‌های دیروز آقای رئیس‌جمهور باید بگویم که وی باید کار را از خودش شروع کند و وارد میدان شود و دیگر اینکه آقای رئیس‌جمهور باید تغییر رویکرد و راهبرد را در دستورکار داشته باشد و صرفاً یک تغییر تاکتیکی مقطعی و روبنایی کافی نیست.

وی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر اقتصاد مقاومتی و تولید صادرات‌محور و... تأکید داشتند و آقای رئیس‌جمهور باید بر این محورها تکیه و تمرکز داشته باشد و تا زمانی که بر این موارد تکیه نکند، در کشور اتفاق خاصی نمی‌افتد و باید به صورت زیرساختی و زیربنایی تغییر رویکرد و راهبرد دهد تا ما شاهد یک تحول باشیم و به حول قوه الهی در کشور هم زمینه‌های رشد و تعالی و رونق تولید و شکوفایی اقتصادی فراوان است و فقط نیازمند یک مدیریت جهادی است که این توانمندی‌ها از حالت استعداد به فعلیت برساند.

نظر شما