شناسهٔ خبر: 147838 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حاجی بابایی:فراکسیون نمایندگان ولایی با تمام توان از حرکت جدید رئیس‌جمهور حمایت می‌کند

حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: فراکسیون نمایندگان ولایی هیچ اعتقادی به مباحثی همچون استیضاح و عدم کفایت رئیس جمهور ندارد و اگر کسی حرفی می‌زند موضع خودش را بیان کرده و ارتباطی با ما ندارد و ما در فراکسیون نمایندگان ولایی از حرکت جدید رئیس جمهور حمایت می‌کنیم.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ، با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور در تغییر رویکرد با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور گفت: صحبت‌های آقای رئیس جمهور که پذیرفت روند موجود روند قابل قبولی نیست و باید حتماً طرح نویی در انداخت و اینکه پذیرفت که در فضای جنگ اقتصادی هستیم خوب بود.

وی افزود: جنگ اقتصادی شرایط خودش را می‌طلبد. شرایط ویژه جنگ اقتصادی این است که همه وارد میدان شوند، وحدت داشته باشند و افراد جهادی میدان‌داری کنند و افرادی باید میدان داری کنند که حاضرند شب و روز بایستند و هم فکر خوب داشته باشند و هم تلاش و کوشش زیادی داشته باشند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: اینکه آقای رئیس جمهور با استحکام اعلام کرد که ایستاده تا تغییراتی را ایجاد کند و ایستاده تا ایرادات را اصلاح و مشکلات را حل کند قابل تحسین است اما در این باره نباید تنها به شعار بسنده کرد و گفته‌های آقای رئیس‌جمهور باید جنبه عملیاتی پیدا کند و عملیاتی شدن آن مستلزم این است که ایده‌های گذشته خود را تغییر دهد و برخی اظهارات گذشته خود را که به عنوان مثال گفته بود جامعه مشکلی از نظر اقتصادی ندارد را تغییر دهد و این نوع گفتمان را باید کنار بگذارد و یک گفتمان جدید مبتنی بر اینکه اشکال وجود دارد و باید مشکلات را برطرف کرد باید جایگزین شود و این رویکرد به تنهایی خود اقدام مثبت و مبارکی است.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن اظهارات رئیس جمهور منوط به این است که گفتمان تغییر کند و از امروز باید ببینیم دولت چه طرح نویی را جایگزین روش‌های قبلی خواهد کرد و مردم باید این تغییرات را حس کنند.

وی افزود: نکته بعد تغییراتی است که باید در کابینه صورت پذیرد. تیم فعلی دولت کارآمد نبوده و و نتوانسته مشکلات را مرتفع کند. رئیس جمهور ابتدا گفت که ایستاده و بعد هم گفت که باید تغییرات ایجاد شود که هر دو امری مثبت تلقی می‌شود و باید انجام شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهارداشت:  در بحث تغییرات تیم اقتصادی موفق نبوده و باید تغییر پیدا کند و نیروهای جهادی جایگزین تیم فعلی شوند و نیروهای جدید باید نیروهایی مردمی باشند، دردمندتر باشند و جهادی کار کنند و به اینکه ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم اعتقاد داشته باشند.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: ما در مجلس با تمام توان از رویکرد جدید رئیس جمهور حمایت و با تمام توان رئیس قوه مجریه را کمک می‌کنیم و مجلس برای این کار آمادگی کامل دارد. 

وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر انجام استیضاح رئیس جمهور و عدم کفایت وی در مجلس اظهارداشت: اینکه زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که برخی از نمایندگان می‌گویند بحث استیضاح و عدم کفایت رئیس جمهور را پیگیری می‌کنند باید در این باره بگویم که تا به امروز هیچ بحثی در فراکسیون نمایندگان ولایی مطرح نشده و فراکسیون به این موضوع اعتقادی ندارد و اگر کسی هم حرفی زده موضع شخصی خود را عنوان کرده است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان گفت: بنای فراکسیون ما بر این است که مشکلات کشور و مردم حل شود و فراکسیون نمایندگان ولایی از حرکت جدید رئیس جمهور حمایت می‌کند اما معتقدیم که این اظهارات باید عملیاتی شود.

نظر شما