شناسهٔ خبر: 147800 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مسئولان با خدمت صادقانه مشکلات مردم را حل کنند

مختار نماینده آبادان در مجلس گفت: مسئولان با خدمت صادقانه مشکلات مردم را حل کنند.

به گزارش «نماینده»، جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۶تیر) قوه مقننه در نطق میان دستور خود، گفت: در وضعیت خروج استکبار جهانی با تمام قوا و با توطئه‌های پیچیده و شوم به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است. توقع این است که تمام ارکان نظام همدل و همراه و حاضر در صحنه بوده و با خدمت صادقانه به مردم شریف ایران و حل مشکلات آنها، نقشه های شوم دشمنان نقش بر آب کند.

وی  ادامه داد: همیشه خط مقدم مبارزه با دشمنان خط خونین رنگ خوزستان بوده است. مردم ولایتمدار، غیرتمند و شجاع آن خطه، با صبر و بخشش جان و مال خود در مقابل دشمن ایستاده است. آیا سزاوار این مردم است که با همه این جان فشانی‌ها، ایستادگی و برخورداری از نعمت‌های خدادادی همچون آب، نفت، گاز، پتروشیمی و بنادر و غیره در محرومیت‌های مختلف به سر ببرند. توقع می‌رفت که بهترین زندگی با امکانات مرفه در اختیار آنها قرار گیرد. لیکن با بی‌تدبیری، بی‌انگیزگی و عدم توجه دولتمردان هیچ‌گونه اقدام مؤثری انجام نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: مشکل جوانان هنوز حل نشده است. متاسفانه روز به روز به نرخ بیکاران افزوده می‌شود و سبب مهاجرت جوانان جویای کار از آبادان به شهرهای دیگر شده است. چرا وزارت نفت آخرین امید جوانان آبادانی یعنی اشتغال در فاز ۲ پالایشگاه آبادان را  نمی بیند؟ با بی‌تدبیری مسئولان این فرصت شغلی به افراد غیربومی واگذار شده است.

**با بی‌تدبیری مسئولان فرصت‌های شغلی به افراد غیربومی واگذار شده است

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: چرا مشکل ریزگردها و عواقب ناشی از آن دو دهه است که مردم خوزستان را درگیر خود کرده است و علی رغم پیگیری‌های شدید نمایندگان و قول مکرر مسئولین همچنان این معضل به قوت خود باقی است؟

وی تأکید کرد: بحث آب شرب سال‌ها است که آرزوی دیرینه مردم خوزستان  به خصوص آبادان، خرمشهر و شادگان است و هر دولتی که آمد، قول اصلاح آب را به مردم داد اما در عمل این وضعیت روز به روز بدتر شده است. مردم آبادان، خرمشهر و شادگان از آبی استفاده می‌کنند که قابل شرب نبوده و شور است. آیا این کمترین حق مسلم برای آنها نیست؟ چرا تاکنون این خواسته حیاتی محقق نشده است؟

نماینده مردم آبادان در مجلس خاطرنشان کرد: ایجاد محرک‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند، قبل از حذف روادید، زیرساخت‌های اقتصادی در خصوص عرضه ارزاق عمومی ایجاد نشده است تا نتیجه این عمل حداقل برکتی برای سفره مردم آبادان و خرمشهر داشته باشد ولی در نتیجه معکوس برای رفاه آبادان و خرمشهر داشته است و همچنین چرا منطقه آزاد ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را اعمال نمی‌کند؟

نظر شما