شناسهٔ خبر: 147723 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مسجد جامعی: آرامگاه شهدای مشروطه تملک نشد

مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران گفت: آرامگاه شهدای مشروطه که در جنوب باغ شاه قرار دارد در طول سال‌ها آسیب دیده و سال گذشته پیشنهاد دادیم که این محل توسط شهرداری تملک شود اما با وجود آنکه هزینه تملک کم است اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش«نماینده»، احمد مسجدجامعی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران گفت: در خبرها آمده که جهرمی وزیر ارتباطات در پی اعتراض کسبه پاساژ موبایل فروش‌ها بدون پوشش رسانه‌ای مرسوم در محل حاضر شده و با پاسخگویی نسبت به مهار یک اتفاق اقدام کرده است.

وی ادامه داد: این اتفاق خوب است چرا که علاوه بر پاسخگویی یک نهاد مسئول به مردم، شاهد از بین رفتن فاصله بین مردم و مسئولان بودیم.

مسجد جامعی افزود: در راستای شفافیت، لیست شرکت‌هایی که با ارز دولتی موبایل وارد کشور کرده‌اند منتشر شده است.

وی بیان کرد: این شفافیت می‌تواند الگوی مدیریت کشوری و شهری قرار گیرد که ما در شورا نیز پیگیر این شفافیت خواهیم بود.

عضو شورای شهر تهران در ادامه به نزدیک شدن به روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: قبلا اعلام شده بود  که آرامگاه شهدای مشروطه که در جنوب باغ شاه قرار دارد در طول سال‌ها آسیب دیده و سال گذشته به مناسبت روز خبرنگار پیشنهاد دادیم که این محل توسط شهرداری تملک شود اما با وجود آنکه هزینه تملک کم است اتفاقی نیفتاده است.

 الهام فخاری عضو دیگر شورا در واکنش به صحبت های مسجد جامعی گفت: سال گذشته بنده نیز تذکری در مورد آرامگاه شهدای مشروطه دادم و جوابی که نجفی شهردار وقت اعلام کرد این بود که این خانه خریداری شده و برای بازسازی دراختیار سازمان زیباسازی قرار دارد اما از سال گذشته تا کنون اتفاقی نیفتاده و با گذشت زمان وضعیت بنا بدتر شده است.

 محسن هاشمی در ادامه گفت:  از شهردار منطقه در خواست می کنیم که نسبت به بررسی وضعیت این خانه گزارشی ارائه کند.

تذکر فوتبالی عضو شورای شهر تهران

همچنین حجت نظری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه   اتفاق بسیار خوبی در ورزشگاه آزادی در مورد پخش مسابقات فوتبال برای خانواده‌ها رخ داد گفت:  این موضوع را به فال نیک می‌گیریم چرا که همه با امنیت کامل در کنار یکدیگر نشسته و بازی را تماشا کرده‌اند.

وی ادامه داد: خانواده‌های ایرانی حتی زباله‌های خود را نیز جمع کردند و  امیدواریم بستر برای حضور مجدد خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی ادامه یابد.

به اعتقاد نظری، کاش نامه شهرداری به استانداری در مورد پخش فوتبال در پارک‌ها اجابت می‌شد و امیدوارم دولت در مقابل فشارها کوتاه نیاید و درهای آزادی باز بماند.

نظر شما