شناسهٔ خبر: 147720 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت برای اصلاح قانون کار لایحه به مجلس ارائه کند

محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از دولت خواست برای اصلاح قانون کار به مجلس لایحه ارائه کند.

به گزارش «نماینده»، علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره زمزمه‌های ایجاد شده برای بازنگری در دستمزد کارگران برای سال جاری در شورای عالی کار، گفت: طبق ماده ۴۱ قانون کار در سال تنها یکبار می‌توان بر اساس نرخ تورم حقوق کارگران را افزایش داد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ابتدای سال جاری افزایش حقوق داشته‌ایم، نمی‌توان در شورای عالی کار در این مورد تصمیم‌گیری کرد.

** برخی کشورها در سال چندین نوبت دستمزد کارگران را افزایش می‌دهند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه باید در قانون به شورای عالی کار این اجازه داده می‌شد در سال چندین نوبت نسبت به اصلاح و افزایش حقوق کارگران تصمیم‌گیری کند، ادامه داد: با توجه به اینکه تورم رو به رشد است و ارزش پایه پولی کاهش پیدا کرده امروز دستمزد کارگران نیز باید بر همین اساس افزایش یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: به طور نمونه در کشورهایی مانند ترکیه در سال چندین نوبت وحتی ۴ بار براساس ارزش پول و نرخ تورم می‌توان دستمزد کارگران را می‌توان افزایش یا کاهش داد. در قانون کار کشورمان نیز باید این موارد را پیش بینی کنیم.

محجوب با بیان اینکه باید با دولت رایزنی داشته باشیم تا در این موضوع لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند، گفت: به دلیل اینکه این موضوع بارمالی دارد، مجلس نمی‌تواند در این موضوع طرح ارائه کند که در همین راستا باید دولت به مجلس لایحه ارائه کند.

نظر شما