شناسهٔ خبر: 147713 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اصلاحیه قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم بخشی از FATF است

ادیانی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس لایحه دولت برای اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را در برگیرنده بخشی از الزامات FATF خواند.

به گزارش«نماینده»، سید علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، با ارائه اخطار قانون اساسی و با یادآوری سخنان هفته قبل رهبر معظم انقلاب اظهارداشت: این لایحه بخشی از الزامات گروه ویژه اقدام مالی FATF را تامین می کند.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۴ قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را تصویب کرد و در تیرماه ۹۵ FATF درخواست حذف تبصره ماده ۲ این قانون را کرد. یعنی همین چیزی که ما امروز داریم بررسی می کنیم.

ادیانی ادامه داد: در آبان ۹۶ FATF به دولت ما تذکر داده و بعد از آن، دولت این لایحه را به مجلس آورده است.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: طبق اصل ۱۵۸ قانون اساسی، این لایحه یک لایحه قضایی است و دولت نباید آن را ارائه می داد.

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: این لایحه همان چیزی است که رهبری فرمودند مجلس خودش در این مسائل قانونگذاری کند؛ به هر حال برای مبارزه با پولشویی و تخلف، باید قانون داشته باشیم.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان هم در تذکری مشابه و با اخطار نسبت به اصول سوم و چهارم قانون اساسی اظهارداشت: رهبری فرمودند که مجلس مستقلاً قانونگذاری کند؛ در بند ۶ توصیه های گروه ویژه اقدام مالی از ما خواسته اند که این لایحه را تصویب کنیم؛ این لایحه با قائده نفی سبیل مغایرت دارد و چه اتفاقی افتاده که کمیسیون قضایی یک بار آن را رد کرده و مجدداً تصویب کرده است.

نظر شما