شناسهٔ خبر: 147655 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کرباسچی: عارف یا پاسخگو باشد یا انتقادات را بپذیرد

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی گفت: مسئله مهم در حرکت جریان اصلاحات بهبود وضعیت کشور و حل مشکلات اقتصادی و سیاسی بوده و لذا انتقاد از رئیس فراکسیون امید طبیعی است و وی یا باید پاسخ دهد و یا باید انتقادات را بپذیرد.

به گزارش«نماینده»، غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به طرح  پارلمان اصلاحات  اظهارکرد: پارلمان اصلاحات طرحی است که  به واسطه آن نیروهای اصلاح طلب و اعتدال‌گرا بتوانند هماهنگی ۵ سال گذشته را سازماندهی کنند به نحوی که  هماهنگی گسترده‌تر و دموکراتیک‌تر از گذشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح پارلمان اصلاحات تا حدودی در شورای عالی و شورای هماهنگی تدوین شده است، گفت: اگر این طرح به صورت کامل تأیید  و مجموع گروه‌های اصلاح طلب از آن حمایت کنند، ریاست آن به صورت انتخابی توسط اعضای این تشکل  تعیین خواهد شد؛ و انتخاب عبدالله نوری یا شخص دیگری برای سکانداری ریاست پارلمان اصلاحات   توسط اعضا به صورت دموکراتیک تصمیم‌گیری می‌شود.

مطمئن نیستم آقای خاتمی گفته باشد که  عارف اصلاح طلب تر از روحانی نیست!

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که با وجود صحبت‌های رئیس دولت اصلاحات مبنی بر اصلاح طلب‌تر نبودن عارف از روحانی آیا امکان تغییر رئیس شورای عالی سیاس و این که آیا عبدالله نوری جایگزین عارف می شود،خاطر نشان کرد: مطمئن نیستم آقای خاتمی چنین حرفی زده باشدو  برای ایجاد تغییر در ساختار شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان باید به آرا اعضا رجوع کرد.

رای رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بالاتر از اعضا نیست

شهردار اسبق تهران افزود: رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان  وظیفه  اداره شورا را بر عهد دارد و رای وی بالاتر از رای دیگر اعضا نیست و به عنوان سکاندار  شورای مذکور  اولویت یا حق ویژه‌ای نخواهد داشت.

سوابق سیاسی عبدالله نوری با عارف متفاوت است

 کرباسچی درباره  انتخابات هیات رئیسه مجلس و ناکارآمدی فراکسیون امید که منجر به انتقاد برخی  شخصیت‌های اصلاح طلب شد، و احتمال جایگزینی عبدالله نوری در همین راستا تاکیدکرد: سوابق نوری با محمدضا عارف متفاوت است وکارکردهای سیاسی آنها  در جریان اصلاحت قابل قیاس نیست لذا نمیتوان پیش بینی کرد که کدام یک از آنها صندلی ریاست پارلمان اصلاحات را از آن خود می‌کند.

عارف یا پاسخگو باشد یا انتقادات را بپذیرد

وی افزود: انتقاد تکامل بخش است،و افراد باید با کارنامه، رفتار و شخصیت‌شان مورد نقد قرار بگیرند لذا   مسئله مهم در حرکت جریان اصلاحات بهبود وضعیت کشور و حل مشکلات اقتصادی و سیاسی بوده و لذا انتقاد از رئیس فراکسیون امید طبیعی است  و وی یا باید پاسخ دهد و یا باید انتقادات  را  بپذیرد.

کرباسچی در پایان تصریح کرد: عبدالله نوری شخصیتی قابل احترام، توانا در حل مسائل سیاسی، صالح و با سوابق مثبت است که می‌تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی عارف باشداما در این باره باید اعضای پارلمان نظر بدهند.

نظر شما