شناسهٔ خبر: 147619 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مره صدق:قراردادهایی همچون FATF روش های دیپلماتیک برای تامین منافع استکبار است

سیامک مره صدق/2 نماینده کلیمیان ایران در مجلس گفت: قراردادهایی همچون معاهده مبارزه با تامین مالی ترورسیم، شیوه‌های دیپلماتیک برای حفظ منافع استکبار و زیر سوال بردن منافع کشورهای مستقل و مردم مقاومی است که می‌خواهند براساس ارزش‌های خودشان زندگی کنند.

به گزارش «نماینده»، سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس،‌ با اشاره به لایحه دولت برای الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم گفت: عضویت ما در یک معاهده بین‌المللی زمانی ارزشمند است که موازین به طور کامل از سوی همه اعضا رعایت شود. تجربه‌ای که ما در این مدت داشته‌ایم این بوده که تمامی قراردادهای بین‌المللی که در آن عضویت پیدا کرده‌ایم برای این بوده که دست و پای خودمان را ببندیم و از منافع حقه خودمان بگذریم و به استکبار برای رسیدن به منافعش کمک کنیم.

وی افزود: از آنجایی که تعریف واژه تروریسم یک تعریف چند پهلو است متاسفانه در قراردادهای بین‌المللی نیز براساس موازین استکباری تعریف می‌شود، ورود به چنین قراردادها و معاهداتی که در جهت منافع ملی ما و حمایت از اهدافمان نیست، به نحوی به این معنا است که ما مجوز داده‌ایم که کل سیستم‌های بانکی که وابسته به صهیونیسم و استکبار است تمامی مبادلات مالی ما را زیر نظر داشته باشند و یک اشراف اطلاعاتی کامل بر تمام رفتارهای مالی ما پیدا کنند که این موضوع به هیچ وجه در جهت منافع ملی ما نیست و نمی‌تواند کمکی به حل مشکلاتمان چه از نظر اقتصادی و چه در زمینه‌های دیگر داشته باشد. 

نماینده یهودیان ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی که خود آمریکا بزرگترین تامین کننده مالی بزرگترین منبع تروریسم دولتی در دنیا یعنی رژیم صهیونیستی است این قوانین در مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم چه معنی می‌دهد؛ وقتی که سردمدار اصلی استکبار حتی تحمل مجامع ظاهری حقوق بشری را هم ندارد و برای دفاع از ناقضان حقوق بشر همانند رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی از مجامع حقوق بشری خارج می‌شود اینگونه کنوانسیون‌ها چه معنایی دارد. 

مره‌صدق خاطرنشان کرد: این رفتار آمریکا در حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی و خروج از نهادهای حقوق بشری نشان می‌دهد که قراردادهایی همچون معاهده مبارزه با تامین مالی ترورسیم شیوه‌های دیپلماتیک برای حفظ منافع استکبار و زیر سوال بردن منافع کشورهای مستقل و مردم مقاومی است که می‌خواهند براساس ارزش‌های خودشان زندگی کنند. 

وی در پایان گفت: ما به هیچ وجه نباید وارد این بازی‌ها شویم چرا که چنین قراردادهایی کشور ما را به یک زائده سیستم‌ سرمایه‌داری بین‌المللی تبدیل می‌کند و هیچ کمکی به حفظ استقلال و ثبات کشور ما نخواهد کرد. 

نظر شما