شناسهٔ خبر: 147574 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین

واعظی: مقصران موسسات مالی نباید آزادانه بگردند

واعظی رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور گفت: کسانی که در ماجرای موسسات مالی و اعتباری مقصرند نباید آزادانه بگردند و مردم را بسیج کنند که بروند جلوی این وزارتخانه یا آن سازمان یا مجلس شورای اسلامی تجمع داشته باشند.

به گزارش«نماینده»، محمود واعظی درباره چرایی آزادبودن مدیران ارشد موسسات مالی و اعتباری و بازگرداندن پول سپرده گذاران این موسسات از جیب ملت ایران به خبرآنلاین گفت: البته سپرده گذاران نیز مردم ایران هستند، اول آنکه مردم پول خود را در این موسسات گذاشتند، عده ای تخلف و عده ای نیز سود بالا پرداخت کردند، نتیجه آنکه میلیون ها نفر اسیر شدند. البته این اتفاق قبل از سال ۹۲ افتاد و گرفتاری اش به دولت یازدهم و دوازدهم رسید.

وی افزود: دولت جلسات متعددی برگزار کرد، نمایندگان سران سه قوه بررسی های خود را انجام دادند و از یک جایی جلوی ادامه یافتن کار را گرفتند.

رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: برخی افراد تمام زندگی شان را در سپرده گذاشته بودند، بانک مرکزی به ترتیب تا ۱۰ میلیون، ۴۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون مرحله به مرحله پول های سپرده گذاران را برگرداند. اخیرا نیز قرار شد پول سپرده گذارانی که از ۲۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان سرمایه نزد این موسسات داشتند پرداخت شود.

وی ادامه داد: برخی از اینها (موسسات مالی و اعتباری) دارایی، ملک و امکاناتی دارند که بعدا بانک مرکزی می تواند پیگیری کند. دولت به اصل این قصه معترض بود. همواره هم گفتیم کسانی که مقصرند این طور نیست که آزادانه بگردند و مردم را بسیج کنند که بروند جلوی این وزارتخانه یا آن سازمان یا مجلس شورای اسلامی تجمع داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این سئوال که دولت پول را از مقصران می گیرد و به بیت المال برمی گرداند؟ گفت: ما که زور نداریم، قوه قضائیه باید بگیرد. من هم با این نظر موافقم که قوه قضائیه حتما باید با مقصران برخورد کند و پول را باید از آنها بگیرد.

نظر شما