شناسهٔ خبر: 147566 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بررسی پشت پرده واردات غیرقانونی ۶ هزار دستگاه خودرو

فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، از ورود این کمیسیون به پرونده واردات غیرقانونی ۵ تا ۶ هزار دستگاه خودرو در شرایط ممنوعیت ثبت سفارش، خبر داد.

به گزارش«نماینده»، حمیدرضا فولادگر از تهیه گزارشی در خصوص مشکلات پیش آمده در واردات خودرو از  اواخر سال ۹۵ تا  آخر ۹۶ خبر داد و اظهار داشت: این گزارش با همکاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس و مطابق ماده ۲۳۶ آئین نامه داخلی مجلس تهیه می شود و در صورت تشخیص تخلف در صحن مجلس، به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

وی افزود: در این گزارش این مسائل را بررسی می کنیم که مسئله ثبت سفارش در بازه زمانی اشاره شده، ابتدا موکول به نمایندگی ها شد و سپس کلا منتفی شد و در ادامه، تعرفه ها تغییر کرد و در شرایطی که ثبت سفارش ممنوع بود، در یک مقطع زمانی ۵ تا ۶ هزار دستگاه خودرو وارد کشور می شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی خاطرنشان کرد: شائبه هایی هم که در خصوص مافیای واردات خودروهای لوکس مطرح شده، عمدتا مربوط به همین مسئله است.

فولادگر اظهار داشت: در فاصله دی ماه ۹۵ تا آخر سال ۹۶ روند ثبت سفارش در مقطعی متوقف می شود و در مقطع دیگری نیز تعرفه ها به طور کامل تغییر می کند و مشغول بررسی هستیم که ببینیم چه کسانی پشت پرده تخلف در این حوزه بوده اند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تصریح کرد: گزارش نظارت مجلس تا یک ماه آینده آماده می شود و به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

نظر شما