شناسهٔ خبر: 147083 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ادامه مذاکرات بی‌نتیجه با اروپا وقت گذرانی است

سبحانی نیا عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: اگر غربی‌ها بخواهند مذاکرات بی نتیجه را ادامه دهند تنها وقت‌گذرانی است.

به گزارش «نماینده» حسین سبحانی‌نیا عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم؛ با اشاره به دستور برجامی مقام معظم رهبری به سازمان انرژی اتمی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بیانات بسیار مهمی در مورد توافق هسته‌ای داشتند به خصوص اینکه سخنان ایشان مربوط به بدعهدی کشورهای غربی و همچنین تأکید بر آغاز به کار سازمان انرژی اتمی در خصوص رسیدن به ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام بود.

وی تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری تاکنون بازتاب‌های بسیار گسترده‌ و مختلفی در رسانه‌های غرب داشته و این موضوع جدی‌بودن ایران را در بحث هسته‌ای نشان می‌دهد، لذا آنها باید بدانند اگر این بدعهدی‌ها ادامه پیدا کند و اروپا هم بخواهد از ایران وقت بگیرد، حتما برنامه‌ی هسته‌ای تهران شروع و ادامه پیدا خواهد کرد.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه دستور برجامی مقام معظم رهبری در محافل سیاسی بین‌الملل هم با واکنش‌هایی روبرو بوده است، بیان کرد: به طور مثال نتانیاهو در سفر اخیری که به کشورهای اروپایی داشته نسبت به سخنان مقام معظم رهبری واکنش نشان داد و ایران‌هراسی، تهدید بودن ایران برای صلح خاورمیانه و مسائل هسته‌ای بخشی از محورهای صحبت‌های او در نشست‌ها بوده است، که این موضوع اهمیت دستور برجامی مقام معظم رهبری را نشان می‌دهد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم ادامه داد: اگر غربی‌ها بخواهند به همین شکلی که تاکنون نسبت به موضوع برجام داشته‌اند ادامه دهند و نتیجه نشست‌ها بی‌حاصل باشد، این مذاکرات تنها وقت‌گذرانی است و درست نیست که ما وقت‌مان را صرف این مسائل کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید موضوعاتی مثل برجام را به طور جدی‌تر دنبال کنیم، اظهار کرد: چیزهایی که برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و عامل قدرت ما در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی بوده، بحث موشکی و هسته‌ای و همچنین نفوذ منطقه‌ای ما است، لذا ما باید این موضوعات را به صورت جدی دنبال کنیم.

سبحانی‌نیا بیان کرد: ما هرگز نباید منتظر دنیای غرب باشیم تا آنها راهی را برای ما انتخاب و ما را در شرایطی قرار بدهند که فرصت‌ها از دست‌مان رفته باشد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با یک دوراندیشی دستوراتی درباره برجام داشتند و این موضوع را به صورت جدی مطرح کردند تا مسئولین ورود پیدا کنند و هم‌اکنون هم سازمان انرژی اتمی اجرای دستورات مقام معظم رهبری را آغاز کرده است.

نظر شما