شناسهٔ خبر: 147021 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بررسی استعفای منتجب‌نیا در جلسه آینده شورای مرکزی اعتماد ملی

حق شناس عضو حزب اعتماد ملی از بررسی استعفای قائم مقام دبیرکل این حزب در جلسه آتی شورای مرکزی خبر داد.

به گزارش«نماینده»، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به استعفای دبیرکل این حزب اظهار داشت: پس از برگزاری کنگره، کروبی طی نامه‌ای استعفای خود را به شورای مرکزی تقدیم و متعاقب آن، شورای مرکزی با برگزاری جلسه‌ای فوق‌العاده با این استعفا مخالفت کرد.

وی درباره علت مخالفت اعضای شورای مرکزی با استعفای کروبی گفت: چون کروبی در موقعیت حصر قرار دارد و دسترسی لازم به اعضای شورای مرکزی ندارد، انتظار وی این بود که با استعفایش مواففت شود تا حزب بتواند در شرایط جدید و بدون محذورات رسمی و ابلاغی، به کارش ادامه بدهد.

وی اضافه کرد: اعضای شورای مرکزی معتقدند که موافقت با استعفای دبیرکل، می تواند در رویکرد حزب اختلال ایجاد کرده و تعبیر نادرستی از این مساله را منتقل کند و بر همین اساس، شورای مرکزی نتواند نسبت به این تعبیرات مختلف، واکنش مناسبی نشان بدهد.

حق شناس تصریح کرد: روز شنبه (۱۲ خرداد) کروبی طی نامه‌ای، ضمن تشکر از رویکرد شورای مرکزی، عملا اختیارات دبیرکل را به این شورا واگذار کرد. در وضعیت جدید، شورای مرکزی اختیارات خود و دبیرکل را به طور همزمان با هم خواهد داشت.  

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اضافه کرد: شورای مرکزی حزب باید در جلسه آینده خود، نسبت به تصمیم‌گیری‌هایی که قبلا در اختیار دبیرکل بود، ورود کند.

حق شناس درباره زمان این جلسه اظهار داشت: چون جلسه قبلی در خردادماه بود و بنا بر سوابق، شورای مرکزی در ماه یک جلسه برگزار می‌کند، انتظار است که جلسه بعدی، در تیرماه برگزار شود مگر اینکه بخواهیم نسبت به این روند، تصمیم جدیدی اتخاذ و «جلسه فوق‌العاده» برگزار کنیم.  

وی با اشاره به استعفای رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی گفت: آقای منتجب‌نیا استعفای خود را تقدیم کروبی کرده بود اما با انتقال اختیارات از دبیرکل به شورای مرکزی، تصمیم‌گیری درباره پذیرش یا عدم پذیرش این استعفا، به جلسه آتی شورای مرکزی موکول شده است. 

نظر شما