شناسهٔ خبر: 146957 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

باز هم زیلوهای ساده بیت‌ رهبری+ عکس

مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام راحل با حضور پرشکوه مردم و سخنرانی امام خامنه‌ای برگزار شد.

به گزارش«نماینده»، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دقایقی پیش با قرائت قران کریم برگزار  شد.

مداحان اهل بیت(ع) نیز به‌مناسبت ایام شهادت حضرت علی(ع) به ذکر مصیبت پرداختند.

** تاکنون مردم حضور پرشوری در اطراف حرم مطهر امام راحل و صحن اصلی داشته‌اند و هر لحظه به سیل جمعیت اضافه می‌شود.

* ترافیک سنگین در ورودی‌های حرم مطهر امام وجود داشت که نیروهای ناجا با تلاش خود حجم ترافیک را کم کردند.

** در محوطه حرم مطهر، خودروهای اورژانس مستقر هستند تا در صورت وقوع اتفاق برای زائران خدمت‌رسانی کنند. 

** شخصیت‌های کشوری و لشکری،سران قوا، مهمانان خارجی، سفرای کشورها و نمایندگان اقلیت‌های دینی در مراسم حضور دارند. از جمله شخصیت‌های حاضر در مراسم می‌توان به محمود احمدی نژاد، مصطفی کواکبیان، سرلشکر جعفری، سرلشکر فیروزآبادی، سردار کوثری، علی فلاحیان، محمدرضا باهنر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، سرلشکر صالحی، محمود علوی وزیر اطلاعات، غلامعلی حدادا عادل، اسحاق جهانگیری، آیت‌الله ری‌شهری، سعید جلیلی، مجید انصاری، محمود دعایی و... اشاره کرد. در جایگاه بانوان نیز زهرا مصطفوی دختر امام راحل، پروانه مافی نماینده مجلس، زهرا اشراقی و... حضور دارند. 

** در محل سخنرانی رهبر معظم انقلاب نیز بنری نصب شده که روی آن جمله "ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم" از امام خمینی نوشته شده است.

** قبل از ورود امام خامنه‌ای به جایگاه، مردم که حضور پرشوری در اطراف ضریح امام راحل دارند، با شعار "ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده" از رهبر انقلاب استقبال کردند.

** در داخل صحن‌ها نیز، جمعیت بر روی تلویزیون‌های شهری، سخنرانی امام خامنه‌ای را گوش می‌دهند.

** امام خامنه‌ای در بخشی از سخنانشان به خاطره‌ای از یک مادر شهید اشاره کردند و فرمودند "یک‌بار خودم پیغامی از مادر شهیدی برای امام بزرگوار بردم، آن مرد پر صلابت چشمانش پر از اشک شد. تاثر در مقابل پیغام ارادت، فداکاری و گذشت مادر شهید... ."

** بخش‌های مختلف سخنرانی امام خامنه‌ای همراه بود با شعار و تکبیر مردمی که حضور پرشکوهی داشتند. در یکی از فرازها رهبر انقلاب فرمودند که "ما راه امام را تاکنون ادامه داده‌ایم و ان شاءالله ادامه خواهیم داد" که با فریاد تکبیر و شعار "ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده" مردم مواجه شد.

** امام خامنه‌ای در بخش دیگری از بیاناتشان درباره نقشه دشمنان و فشار بر ملت ایران اشاره کردند که مردم شعار سر دادند "نه سازش، نه تسلیم نبرد با آمریکا".

** مثل هرسال زیلوهای ساده بیت‌رهبری که در محل سخنرانی رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی پهن می‌شود، به حرم امام آورده شده بود که در تصاویر به چشم می‌خورد.

بازهم همان زیلوهای ساده بیت رهبری

نظر شما