شناسهٔ خبر: 146856 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۳ میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد

ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آخرین آمار زنان سرپرست خانوار در کشور گفت: در حال حاضر ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که این تعداد ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

به گزارش «نماینده»، علی ربیعی در مراسم گلریزان سازمان بهزیستی کشور که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مدیران و معاونین این سازمان در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد اظهار کرد: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار معلول جسمی حرکتی، ۷۰۰ هزار معلول شدید و ۲۵ هزار معلول ضایع نخاعی تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند علاوه بر اینکه تعداد قابل توجهی از معلولان در کشور هنوز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار نگرفته‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آخرین آمار زنان سرپرست خانوار در کشور گفت: در حال حاضر ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که این تعداد ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند. تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و در مجموع بیش از ۶۰۰ هزار نفر و در صورت محاسبه بعد خانوار یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی افزود: مسئولیت معلولان به خصوص معلولان ذهنی بسیار وسیع‌تر، عمیق‌تر و حیاتی‌تر است.

ربیعی گفت: ۲۶ هزار فرزند در مراکز سازمان بهزیستی اعم از شیرخوارگاه‌ها و مراکز شبه خانواده تحت پوشش این سازمان قرار دارند و سالانه ۳ هزار نفر از آنها به خانواده‌ها واگذار و به همین میزان فرزند وارد سازمان می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  گفت: ۲۶ هزار نفر از کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی منتظر آینده خود هستند و امیدواریم با تدبیری که پیش‌بینی شده این افراد به خانواده‌ها واگذار شوند.

ربیعی افزود: علاوه بر خدمات از سوی سازمان بهزیستی به زنان سرپرست خانوار، کودکان و معلولان، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به نحوی با اعتیاد درگیر هستند و این واقعیتی تلخ است و سازمان بهزیستی نیز به این افراد خدمات پیشگیرانه، توانمندسازی و درمانی ارائه می‌کند.

وی افزود: سالمندی و فقر موضوع دیگری است که در حال حاضر جامعه با آن روبروست و ۹.۳ جامعه در این بخش قرار دارند و این در حالیست که ما با سالمندی و فقر پدیده‌ای است که با آن روبرو هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ما در قبال جامعه مسئولیم به طوری که  در دولت روحانی که می‌توان صفت دولت مسئول را به آن داد، توجه ویژه‌ای را به جامعه هدف سازمان بهزیستی داشته و دارد.

ربیعی افزود:‌ بنده نه به عنوان وزیر بلکه به عنوان یک کنش‌گر اجتماعی، امروزه توجه ویژه‌ای را به خیر جمعی و مسئولیت اجتماعی دارم و این در حالیست که دولت نیز د راین زمینه توجه ویژه‌ای را دارد.

وی در پایان گفت: امروزه خیر جمعی یک شعار شیک نیست و فراتر رفته است و خیر جمعی نیاز جامعه امروز ماست و باید بتوانیم آن را گسترش دهیم.

نظر شما