شناسهٔ خبر: 146801 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پژمانفر مطرح کرد؛

طرح سوال از رئیس جمهور فردا اعلام وصول می‌شود/ ۳ نماینده تا الان امضاهای خود را پس گرفته‌اند

حسن روحانی نماینده مردم مشهد و کلات گفت: اقدام و تلاش دولت برای کاهش تعداد امضاها بسیار غیر اخلاقی است اما این بار نمایندگان امضای خود را پس نخواهند گرفت.

به گزارش«نماینده»، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در واکنش به برخی اقدامات دولت برای کاهش تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور گفت: به طور طبیعی آن‌ها تلاش می‌کنند تا نمایندگان امضاهای خود را پس بگیرند اما این اقدام، کار بسیار غیر اخلاقی و بدی است.

وی ادامه داد: یک نماینده مجلس حق دارد که مسائل را پیگیری کرده و طرح سوال کند و دولت هم می‌تواند این سوال را فرصتی برای پاسخگویی به مسائل و مردم برای خود تلقی کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: با طرح این سوال و پاسخگویی رئیس جمهور، فاصله بین دولت و مردم کم می‌شود. دولتی که با شعار پاسخگویی و آزادی بیان آمده اما عملا هیچ فرصتی برای دیگران فراهم نکرده و آن‌ها را متهم به برخی مسائل هم می‌کند.

پژمان‌فر با بیان اینکه امیدواریم دولت از این رویه نامناسب دست بردارد گفت: رئیس جمهور می‌گوید از ما انتقاد کنید البته ممکن است انتقاد کمی تند هم باشد اما طرح سوال یک موضوع کاملا طبیعی، منطقی و بر اساس قانون اساسی است و به نمایندگان  این حق قانونی داده شده تا مشکلات مردم را پیگیری کنند.

وی افزود: امیدواریم نمایندگان مجلس هم در برابر اقدامات دولت برای کاهش تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور بیشتر به فکر مردم باشند البته این بار با نمایندگانی که خواهان امضای این طرح بودند صحبت کردیم که دیگر امضای خود را پس نگیرند.

شایان ذکر است تاکنون تنها سه نفر از نمایندگان امضای خود را پس گرفته‌اند اما تعداد امضاها از ۱۰۰ عدد کمتر نشده است و به احتمال بسیار بالا طرح سوال از رئیس جمهور از سوی هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول می‌شود.

گفتنی است حد نصاب برای اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس داشتن ۷۳ امضا است.

نظر شما