شناسهٔ خبر: 146581 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تشکیل هیأت مذاکره کننده مقتدی صدر برای گفتگو با جریان های سیاسی

مقتدی صدر مقتدی صدر رهبر جریان صدر در ادامه مذاکرات فشرده برای ائتلاف سازی در پارلمان عراق، هیأتی مذاکره کننده به ریاست وزیر کار سابق عراق تشکیل داده است.

به گزارش «نماینده»، مقتدی صدر رهبر جریان صدر که ائتلاف سائرون وی موفق شده ۵۴ کرسی در پارلمان عراق را کسب کند هیأتی مذاکره کننده به ریاست «نصار الربیعی» وزیر کار سابق عراق تشکیل داده است.

این هیأت قرار است با همه جریان های سیاسی گفتگوهایی داشته باشد تا ائتلاف بزرگتری را که منجر به تشکیل دولت می شود ایجاد کند.

با وجود اینکه ائتلاف جریان های شیعه به تنهایی امکان تشکیل دولت را به آنها می دهد، اما با توجه به شعارهایی که در خصوص ملی بودن دولت تاکنون سر داده شده است، همه جریان ها به دنبال ایجاد ائتلافی از گروه های سیاسی وابسته به اهل سنت و کُردهای عراق هستند.

در انتخابات پارلمانی عراق جریان های شیعه عراقی اکثریت کرسی های پارلمان را از آن خود کرده اند به این ترتیب که سائرون به رهبری صدر ۵۴ کرسی، فتح به رهبری هادی العامری ۴۷ کرسی، النصر به رهبری حیدر العبادی ۴۲ کرسی، دولت قانون به رهبری نوری  المالکی ۲۵ کرسی و الحکمه به رهبری عمار حکیم ۲۲ کرسی از آن خود کرده اند.

نظر شما