شناسهٔ خبر: 146564 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رهبرانقلاب، زندگی را بر دنیای استکبار سخت کرده است

ابوترابی فرد/ امام جمعه موقت تهران گفت: امروز در دنیای اسلام، رهبر معظم انقلاب زندگی را بر دنیای استکبار و قدرت‌های مطرح جهانی سخت کرده است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، شامگاه یکشنبه(۳۰ اردیبهشت) در مراسم ترحیم حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی اظهار داشت: حجت‌الاسلام طباطبایی، در جنوب تهران در همان کلبه قدیمیِ قبل از پیروزی انقلاب، در پایگاه جهاد و شهادتِ آیت الله سعیدی ایستاد و در کنار طبقات محروم ایفای وظیفه کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر، ریه‌های آن عالِم، آسیب دیده و تنفس برای وی سخت شده بود. آب و هوای این خطه بر بیماری و ناراحتی وی می‌افزود. دوستان و علاقه‌مندانش در نقاط خوش آب و هوای تهران برای سکونت وی خانه و کاشانه پیشنهاد کردند اما نپذیرفت.

ابوترابی فرد گفت: حجت الاسلام طباطبایی می‌گفت، می‌خواهم با سینه پر درد و ملتهب در کنار هم‌سنگران دیروز و امروزم زندگی کنم و می‌خواهم در کنار مردم باشم. خانه وی، پناه نیازمندان، فقرا و ملجا مردم و پاسخ به نیازهای جامعه بود. این‌ها از علائم روشن یک عالم دینی است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اینکه می‌بینید امروز روحانیت شیعه، نقش رهبری، مدیریت و زعامت جامعه پیرو مدرسه اهل بیت و جامعه مسلمانان را عهده دار است، به دلیل همین پیوند با تار و پود جامعه بشری و جامعه اسلامی است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های برجسته عالمان دین، در کنار مردم و در خدمت مردم بودن است اظهار داشت: امروز در دنیای اسلام، یک روحانی فقیه و تربیت یافته در مدرسه دین، زندگی را بر دنیای استکبار و قدرت‌های مطرح جهانی سخت کرده است؛ امروز، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در خانه‌ای حقیر در میان مردم در جنوب تهران با زندگی ساده و متواضعانه خود، نبض جهان اسلام را در دست دارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر می‌بینید ملت‌های مسلمان ایران، لبنان، عراق، سوریه، یمن، فلسطین و جبهه مقاومت در راه مبارزه با استکبار با اشاره ایشان با قدرت قدم برمی‌دارند، به دلیل پیوند با توده های مردم و تار و پود جامعه بشری است.

نظر شما