شناسهٔ خبر: 146275 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هیات نظارت بر اجرای برجام در کشور باید سریع تر تصمیم‌گیری کند

سیدحسین نقوی حسینی// سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت:با اقدام ترامپ، هیات نظارت بر اجرای برجام در کشور باید سریع تصمیم‌گیری کند و مجلس نیز هماهنگ با سایر ارکان نظام، تصمیم می گیرد.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی حسینی، در واکنش به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: خروج دولت ایالات متحده آمریکا از برجام ۲ واقعیت را به جامعه جهانی اثبات کرد که اولا جمهوری اسلامی اهل مذاکره و منطق است و به تعهدات بین‌المللی خود نیز پایبند می‌ماند و ثانیا، همه متوجه شدند که آمریکا عهدشکن  و غیرقابل اعتماد است.

وی ادامه داد: یکبار دیگر هشدارهای مکرر رهبر انقلاب در سالیان اخیر که می‌فرمودند آمریکا یک دولت عهدشکن و غیرقابل اعتماد است، برای همه ثابت شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست اصولی خود با همه دنیا منهای آمریکا و رژیم صهیونیستی که سلطه‌گری آنها همواره اثبات شده، تعامل داشته و این تعامل را ادامه خواهد داد و در خصوص وضعیت جدید نیز، برنامه مدونی دارد که با وحدت و انسجام همه ارکان نظام برنامه خود را اجرا خواهد کرد.

نقوی حسینی تصریح کرد: امروز همه باید کمک کنند تا خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها، به فرصتی برای رشد و توسعه کشور تبدیل شود.

وی در خصوص آینده برجام با تصمیم امشب ترامپ اظهار داشت: به نظر من با این فرمان اجرایی و بازگشت تحریم‌ها، برجام دیگر انتفاعی برای ملت ایران ندارد؛ تاکنون هم که آمریکا خارج نشده بود، اجازه بهره‌مندی از منافع توافق هسته‌ای را به ما نمی‌داد، حالا که دیگر تحریم‌های ثانویه برمی‌گردد و تحریم‌های اولیه هم که از اول بوده و برجام اساساً متعرض آنها نشده بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با این اقدام رئیس جمهور امریکا، حالا هیات نظارت بر اجرای برجام در کشورمان باید سریع تصمیم‌گیری کند و مجلس نیز هماهنگ با سایر ارکان نظام، اتخاذ تصمیم خواهد کرد.

نظر شما