شناسهٔ خبر: 146266 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حسن نژاد:

ممنون خواهم شد ترامپ «برجام» را پاره کند/آخر سال ارز را گران می کنند تا کسری بودجه جبران شود/تاکید بر لزوم جایگاه تقویت مجلس

حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: رئیس جمهور کاسب آمریکا مدام لاف پاره کردن برجام را می زند، ممنون خواهم شد«برجام» را پاره کند؛ برجام با این نحوه اجزاب شاید برای آنها باجان بود اما برای ما بی جان بود.

به گزارش«نماینده»، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است ضمن قدردانی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مشکلات مرتفع شود تا این پرچم را به دست صاحب الامر بدهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع برجام، رئیس جمهور کاسب و دلال مسلک آمریکا از زمان تصدی پست ریاست جمهوری آمریکا مدام لافِ پاره کردن برجام را می زند. به شخصه از آقای ترامپ ممنون می شوم که اگر برجام را پاره کند، چرا که این برجام با این نحوه اجرا شاید برای آنها باجان بوده باشد اما برای ما بی جان بوده است، چرا که علیرغم پایبندی ایران به توافق برجام، طرف غربی هیچ بند مفید به حال ایران را اجرا ننموده است.

وی تصریح کرد: تاکنون که به برجام پایبند نبوده اند، آن را پاره کنند تا دنیا بداند که طبق فرمایشات مکرر رهبر فرزانه انقلاب، ایران هر توافقی را امضا کند، به آن پایبند می ماند اما آمریکا دروغگو و دبه گر است.

حسن نژاد با اشاره به اقدامات ضد ایرانی اتحادیه عرب گفت: اخیرا کشورهای عضو اتحادیه عرب با یک بهانه خنده دار و واهی در برابر ایران موضع گیری کرده و اعلام داشتند باید در مقابل نفوذ ایران در منطقه ایستاد.

وی افزود: به این مزدوران استکبار و صهیونیست توصیه می کنم از تجربه گذشته اربابانشان عبرت بگیرند. اربابانشان در ۴۰ سال گذشته با همه امکانات خود و همه کینه ورزی ها نتوانستند در رشد جمهوری اسلامی ایران خللی وارد کنند. وقتی ارباب هیچ غلطی نمی تواند بکند، تکلیف نوکر و مزدور مشخص است.

حسن نژاد در بخش دیگری از نطق میان دستور خود ادامه داد: در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم که رهبر انقلاب هدفی را تعیین کرده و دستور دستیابی به آن هدف را صادر می کنند، لیکن با کمال تاسف باز شاهد آن بودیم که مسئولان در رده های مختلف به جای اقدام در جهت اجرای رهنمود رهبری، اقدام به تکرار و تایید رهنمودهای ایشان می کنند.

وی تاکید کرد: در حالی که وقتی فرمانده دستور حمله صادر می کند، وظیفه سرباز جنگ است، نه اینکه همه سربازها دستور حمله فرمانده را تکرار نمایند و کسی در میدان نبرد حاضر نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر لزوم درک محاسبات رهبر انقلاب و پیرو و لزوم اطاعت محض پیرو از مقام معظم رهبری گفت: در قضیه برجام یا نامگذاری سال ها علیرغم تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و تولید ملی شاهد کاهش ارزش پول ملی به میزان حداقل ۵۰ درصد در شش ماه بودیم.

وی ادامه داد: از نظر منطقی و عقلی، پیرو باید خود را فدای رهبر نماید، نه اینکه هر جا کم آورد و خود را در ضعف دید از رهبری برای خودهزینه کند. متاسفانه بارها در قانونگذاری و اقدامات دولت شاهد بودیم که دوستان برای توجیه اقدامات خود و یا رسیدن به اهداف خود از رهبری هزینه می کنند که این کارها در بلندمدت نتیجه ای جز خسران عمومی ندارد.

حسن نژاد با تاکید بر لزوم تجدیدنظر در سیستم انتخاباتی کشور گفت: متاسفانه سیستم انتخاباتی کشور به گونه ای است که در هر چهار سال، سه سال درگیر مسائل مربوط به پیش از انتخاباتی و بعد از انتخاباتی هستیم.

وی افزود: در سال ۹۵ همه ما درگیر انتخاب کمیسیون ها و مسائل حوزه انتخابیه بودیم و عملا کار اساسی در این سال انجام نشد. سال ۹۶ سال انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بود که عملا مملکت نیمه تعطیل بود. سال ۹۷ سال تثبیت دولت و مجلس بود، سال ۹۸ نیز سال انتخابات مجلس است، لذا تحرکات انتخاباتی اجازه انجام کار بزرگ را نخواهد داد.

حسن نژاد تاکید کرد: عدم همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و مجلس موجب هدررفت انرژی کشور می شود.  به جهت بالابردن کارآیی و اثربخشی حاکمیتی باید تغییری در زمانبندی انتخابات کشور ایجاد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای با تاکید بر لزوم انقلاب اداری گفت: به ازای هر هزار نفر در کشورهای پیشرفته یک تا سه نفر کارمند وجود دارد، در حالی که در ایران به ازای هر هزار نفر ۳۰ نفر کارمند وجود دارد، جالب اینجاست که این تعداد کارمند نه تنها باعث نشده اند که مملکت از جهت کارآیی اثربخشی بیشتری داشته باشد، بلکه کل بودجه کشور را صرف بودجه عمومی کرده است.

حسن نژاد با انتقاد از بی عدالتی استخدامی و حقوقی بین کارمندان دولتی گفت: چسبندگی عده ای معدود به سمت های کلیدی در ۴۰ سال گذشته، لزوم انقلاب اداری و بازطراحی سیستم اداری کشور را ضروری کرده است.

وی با تاکید بر لزوم از بین بردن دیکتاتوری ستادی گفت: طی دو دهه گذشته کشور با اقدام خطرناک به اسم دیکتاتوری ستادی مواجه شده است که مردم سالاری و خدمت به مردم را تبدیل به ستادسالاری و خدمت به اعضای ستاد کرده است. در هر شهرستانی ۱۰ الی ۲۰ نفر کل آرای مردم را مصادره و خود را قیوم مردم دانسته و دولت را مجبور می کنند تا کل عزل و نصب ها با نظر آنها باشد، در این حالت روسای ادارات به جای اینکه به دنبال جلب اعتماد مردم باشند، به دنبال جلب رضایت ستادها هستند و چه فسادهایی که به این دلیل ایجاد شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر لزوم نظارت پذیری دستگاه های کلیدی، افزود: بانک مرکزی و دلالی ها و سیستم سیاسی که با ارز بازی می کند، ناشی از نظارت ناپذیری است. سه سال ارز را ثابت نگاه می دارند تا رای بگیرند، آخر سال ارز را گران می کنند تا کسری بودجه را جبران کنند، در زمان برجام، تلاطم ارزی ایجاد می کنند تا برجام را تحمیل کنند.

وی تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه توسعه کشور را کاریکاتورگونه کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای با تاکید بر لزوم جایگاه تقویت مجلس افزود: در هر دوره ۸۰ درصد نمایندگان عوض می شوند، این به معنای گردش نخبگان نیست، این بدان معناست که نمایندگانی که چهار سال تجربه اندوخته اند را یکباره از دست می دهید و افراد خامی مجدد وارد مجلس می شوند. چرا این اتفاق می افتد؟ وقتی در کشور همه دست در دست همه داده اند تا مجلس را بزنند، خروجی غیر از این نمی شود.

حسن نژاد تصریح کرد: وقتی نماینده مجلس به اندازه یک بخشدار امکانات ندارد همین می شود، وقتی تشریفات مجلس می شود تشریفات رئیس مجلس، همین اتفاق می افتد. وقتی نماینده حق قانونی مطالبه می کند، نظارت می کند، مردمش را از حقوق حقه محکوم می کنند، همین می شود که نمایندگان نمی توانند حامی ملت باشند.

وی تاکید کرد: چهار بار سوال از رئیس جمهور را امضا می کنند اما از ترس ظلم به منطقه شان سوال را پس می گیرند، مردم این را می بینند و دوباره به این نمایندگان رای نمی دهند و دوباره روز از نو روزی از نو.

حسن نژاد در پایان در تذکری به یونسی گفت: ایشان گفته بودند ترک ها مهاجران ۳۰۰ ساله ایران هستند، شیعه را اقوام و اجداد ما ۵۶۰ سال پیش در ایران رسمی کردند، لااقل نمک خوردی نمکدان نشکن.

برچسب‌ها:

نظر شما