شناسهٔ خبر: 146245 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جزئیات نشست شورای مرکزی جمعیت ایثارگران

عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از برگزاری نشست دبیران استانی این تشکل پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش«نماینده»، جواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، با اشاره به تصمیمات اخیر شورای مرکزی این تشکل اظهار داشت: در جلسه اخیر که با حضور اعضای شورای مرکزی برگزار شد، در خصوص ۲۲ اردیبهشت و تلاش آمریکا برای خروج از برجام، تحلیل‌هایی صورت گرفت و جمع‌بندی ما این بود که ما نباید همه کشور را به برجام گره می‌زدیم و کشور را شرطی می‌کردیم که ببینیم آیا آمریکا از برجام خارج می‌شود یا نه و این امر درست نبود.

عامری دلیل نوسانات شدید ارز و سیر صعودی آن را گره زدن کشور به برجام عنوان کرد و افزود: مسئولان باور کرده‌اند که آمریکا با این تصمیم درباره برجام می‌تواند کل کشور را دچار تغییر کند، هرچند برجام باوجود ضعف‌ها انجام‌شده اما در حال حاضر باید نگاه ما به داخل باشد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: ما قصد نداریم دور خود حصار بکشیم، اما باید از توان داخلی استفاده کنیم؛ چراکه در ۴۰ سال گذشته اگر در زمینه‌های نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی و کارهای صنعتی پیشرفت کرده‌ایم، به خاطر اتکا به داخل بوده است.

وی موضوع دیگر موردبررسی در جمعیت ایثارگران را بررسی اهمیت تاریخ‌نگاری شفاهی عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخی افراد اقدام به جعل تاریخ کرده و سعی دارند تاریخ را واژگون نشان دهند، ازجمله برخی اقدامات آقای دهباشی که به‌نوعی جعل واقعیت است و نباید به‌صورت رسمی این‌چنین باشد.

عامری موضوع شورای شهر را یکی دیگر از موارد موردبررسی در شورای مرکزی عنوان کرد و گفت: چند وقتی است که تهران شهردار ندارد، هرچند زمانی هم که شهردار داشتیم، حضور چشمگیری نداشت و متأسفانه شورای شهر بازیچه احزاب ازجمله کارگزاران و اتحاد ملت شده است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پایان تصریح کرد: ما به‌زودی بیانیه‌ای در خصوص برجام صادر می‌کنیم و پس از ماه مبارک رمضان نیز نشست دبیران استانی خود را برگزار خواهیم کرد.

نظر شما