شناسهٔ خبر: 146190 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عصبانیت لندن و پاریس از اظهارات انتقادی ترامپ درباره انگلیس و فرانسه

ترامپ سخنان انتقادی ترامپ درباره ناکارآمدی قوانین کنترل سلاح در فرانسه و انگلیس با واکنش مقامات کنونی و سابق این دو کشور مواجه شد.

به گزارش «نماینده»،اظهارات انتقادی ترامپ درباره فرانسه و انگلیس موجب خشم مقامات پاریس و لندن شده است.

ترامپ در سخنرانی جمعه شب خود در انجمن ملی سلاح آمریکا گفته بود که قوانین سختگیرانه کنترل سلاح در فرانسه مانع از وقوع حملات تروریستی سال 2015 در پاریس نشده است.

در واکنش به این اظهارات، کاخ الیزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «فرانسه اظهارات ترامپ با قویا رد می‌کند ... و خواهان احترام به یاد و خاطره قربانیان است».

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری پیشین فرانسه که در دوران حکمرانی وی این حملات تروریستی در پاریس رخ داد نیز در پیامی توئیتری نوشت: «اظهارات بی‌شرمانه دونالد ترامپ ... چیزهای زیادی درباره فرانسه و ارزش‌های آن بیان می‌کند. دوستی بین مردم دو کشور با بی‌احترامی و زیاده‌روی لکه‌دار نخواهد شد. یاد قربانیان 13 نوامبر را گرامی می‌دارم».

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی جمعه شب خود یکی از بیمارستان شهر لندن را به یک «منطقه جنگی» تشبیه کرده و بیان کرد علیرغم قوانین سختیگرانه انگلیس درباره سلاح، خون قربانیان حملات با چاقو در همه طبقات [این بیمارستان] جاری بود.

هرچند که مقامات رسمی انگلیس در این خصوص واکنشی نشان ندادند، اما چارلی فالکونر، وزیر دادگستری پیشین انگلیس در پیامی توئیتری نوشت: «نرخ قتل در ایالات متحده پنج برابر بیشتر از انگلیس است. هیچ کسی در دنیا نیست (به استثنای رئیس جمهوری آمریکا که احتمالا دروغ می‌گوید) که بر این باور باشد راه کاهش نرخ قتل تسهیل داشتن سلاح‌ها است».

نظر شما